Page 12 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 12

όταν ανακαλύπτονται αρχαία, όπου δημιουργούνται τεράστιες χρονοτριβές σε μεγάλα και
                  μεσαία έργα
               •  Εξέταση  των  κριτηρίων  χαρακτηρισμού  κτιρίων  ως  διατηρητέα,  τα  οποία  θα  πρέπει  να

                  επανεξεταστούν η/και να αποσαφηνιστούν. Απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των
                  απαραίτητων  έργων  αποκατάστασης  των  διατηρητέων  κτιρίων,  που  παραμένει  μια
                  αποτρεπτικά  ακριβή  και  χρονοβόρα  διαδικασία  με  σημαντικά  οικονομικά  και
                  γραφειοκρατικά εμπόδια, απαιτώντας τη συνδρομή υπηρεσιών πολλαπλών υπουργείων και
                  ξεπερνώντας τα 2-3 έτη στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Τέλος, θα πρέπει να γίνει πιο
                  ορθολογική  η  αποκατάσταση  των  κτιρίων  αυτών  καθώς  σε  πολλές  περιπτώσεις  είναι
                  αδύνατη η επαναφορά τους με υλικά με τα οποία έχουν δημιουργηθεί
               •  Επικροτούμε τη διάταξη που αφορά στη Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης για τα διατηρητέα
                  και μνημεία, βάσει της οποίας αίρονται μετά από πολλά χρόνια τα εμπόδια/αντικίνητρα που
                  αφορούσαν στη μη δυνατότητα των ιδιοκτητών να αξιοποιήσουν τον συντελεστή δόμησης

                  που  θα  δικαιούνταν  αν  τα  ακίνητα  τους  ήταν  μη  διατηρητέα.  Δεδομένου,  όμως,  ότι
                  προβλέπεται η πώληση του επιπλέον συντελεστή δόμησης μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας
                  Γης, θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία ο εν λόγω φορέας, ο οποίος καθυστερεί ακόμη
               •  Σχεδίαση και υλοποίηση πλαισίου διαφάνειας και απλοποίησης των διαδικασιών τεχνικού
                  ελέγχου  και  αδειοδότησης  με  κριτήρια  και  διακριτά  βήματα.  Οι  διεθνείς  επενδυτές
                  χρειάζονται να γνωρίζουν ότι δεν θα εμπλακούν σε γραφειοκρατικές περιπέτειες είτε για να
                  «τακτοποιήσουν» πολεοδομικές αυθαιρεσίες είτε για να έχουν πρόσβαση σε παλαιότερα
                  έγγραφα (π.χ. άδειες οικοδομής, τοπογραφικά, στατικές μελέτες) που αφορούν στο ακίνητο

                  και που δεν αποτελούν μέρος της «κουλτούρας» τους
               •  Συμμετοχή του εξειδικευμένου ιδιωτικού τομέα σε αναπλάσεις που έχουν αποφασιστεί και
                  υλοποιούνται από το δημόσιο, στην Αττική όσο και στην περιφέρεια. Οι ιδιωτικές εταιρείες
                  του χώρου είναι δυνατό να παρέχουν σημαντική τεχνογνωσία σχετικά με τις περιοχές, τα
                  ακίνητα  και  το  βαθμό  αυτής  της  ανάπλασης  με  την  εφαρμογή  ενός  πολύ-παραγοντικού
                  συστήματος αξιολόγησης και της στόχευσης στην δημιουργία αξίας για τα ακίνητα αλλά και
                  τις  κοινότητες  που  αυτά  βρίσκονται.  Η  παροχή  του  έργου  των  εκτιμήσεων  των  αξιών
                  ακινήτων ιδιοκτησίας του δημοσίου αποτελεί μέρος μόνο των συμβουλευτικών υπηρεσιών
                  που μπορεί να παράσχει ο ιδιωτικός τομέας, που θα πρέπει να συμμετάσχει στις αναπλάσεις,
                  από  την αρχική  επιλογή  και  αξιολόγηση  μέχρι  την  τελική  υλοποίηση  και  παράδοσή  τους

                  στους χρήστες και τις κοινότητες.

            Πολλές φορές παρατηρείται μια σύγχυση των ορίων ανάμεσα στην αυτορρύθμιση της αγοράς και
            το πλαίσιο λειτουργίας αυτής. Η Ακίνητη Περιουσία αναμφισβήτητα χρειάζεται γενικούς κανόνες
            που θα της επιτρέψουν να είναι ανταγωνιστική προς όφελος όλων των συμμετεχόντων μερών
            (stakeholders)  αλλά  πολλές  φορές  επιβάλλονται  στοχευμένα  μέτρα  ειδικού  ενδιαφέροντος
            προκειμένου να διατηρείται ή και να επιταχύνεται η ροή της οικονομικής δραστηριότητας προς
            όφελος όλων.





            AmCham GR – White Paper 2023                                                               12

            Επιτροπή Ακίνητης Περιουσίας & Ανάπτυξης
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17