Page 11 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 11

•  Διεύρυνση της επιτάχυνσης και επέκταση της διαφάνειας αναφορικά με τη διαδικασία
                  αδειοδότησης  σε  όλες  τις  επενδύσεις  (τώρα  ισχύει  μόνο  για  τις  μεγάλες  στρατηγικές
                  επενδύσεις)

               •  Εφαρμογή της δημιουργίας ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου για όλα τα ακίνητα, πέραν
                  της υποχρεωτικής εφαρμογής στα προς πώληση και στα προς υποθήκευση ακίνητα από
                  31.03.2022
               •  Ρυθμίσεις  για  τις  πολεοδομικές  τακτοποιήσεις  -  νομιμοποιήσεις  ακινήτων,  οι  οποίες
                  καθυστερούν την ωρίμανση αρκετών ακινήτων
               •  Χρόνος παραγραφής των αξιώσεων των ΟΤΑ για ακίνητα να είναι σε χρόνο όχι μεγαλύτερο
                  της 5ετίας ή τουλάχιστον 10ετίας
               •  Όσον  αφορά  στα  αδήλωτα  και  αγνώστου  ιδιοκτήτη  ακίνητα  μετά  την  ολοκλήρωση  του

                  κτηματολογίου,  αυτά,  μετά  από  τη  πάροδο  συγκεκριμένου  διαστήματος,  να  μπορούν  να
                  περιέρχονται  στους  οικείους  ΟΤΑ  για  την  ανάπτυξή  τους  (ενδεικτικά  αναφέρουμε  τη
                  δημιουργία  κοινωνικών  χρήσεων  και  ιδιαίτερα  κοινωνικής  κατοικίας  ή  αποκατάσταση
                  ακτημόνων αγροτών)
               •  Σύνδεση των βάσεων για αυθαίρετα: Κτηματολόγιο, ΔΕΗ, αυθαίρετα, ΑΑΔΕ -Ε9. Υπήρχε η
                  σκέψη σύνδεσης από την εποχή του Ν.4178/13 ώστε να αναδειχτούν όλες οι αυθαιρεσίες
                  ακινήτων μέσα από τη σύγκριση των βάσεων (ένθεση της μιας βάσεως πάνω στην άλλη).
                  Αντιλαμβανόμαστε  ότι  αυτό  προσκρούει  στον  νόμο  περί  προσωπικών  δεδομένων  αλλά

                  θεωρούμε ότι το δημόσιο συμφέρον υπερτερεί σε αυτήν την περίπτωση
               •  Περισσότερα κίνητρα (όπως διατήρηση όρων δόμησης παλαιών αδειών) και αντικίνητρα για
                  την  αναβάθμιση  και  πράσινη  μετάβαση  των  υφιστάμενων  ακινήτων.  Τα  κτίρια  είναι
                  υπεύθυνα για  το 40% της ενεργειακής κατανάλωσης και το 36% των εκπομπών αερίων του
                  θερμοκηπίου.  Με  δεδομένο  ότι  τα  περισσότερα  κτήρια  στη  Ευρώπη  (το  85%)  είναι
                  παλαιότερα των 20 ετών και μόνο το 1% των κτηρίων υποβάλλονται σε ενεργειακά αποδοτική
                  ανακαίνιση  κάθε  έτος,  το  στοίχημα  για  την  Ευρώπη  είναι  πολύ  μεγάλο.  Στην  Ελλάδα,
                  λαμβάνοντας υπόψη και την πολυϊδιοκτησία, ο στόχος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου
                  του άνθρακα κατά 55% ως το 2030 είναι ακόμα πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Έτσι εκτός από

                  τα  νέα  προγράμματα  «εξοικονομώ»  του  2023  για  κατοικίες,  νέους  και  επιχειρήσεις,  που
                  κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, είναι σημαντική και η παροχή φορολογικών κινήτρων
                  και  στις  μεγάλες  επιχειρήσεις  ανάπτυξης  ακινήτων  για  την  ενεργειακή  αναβάθμιση  και
                  επανάχρηση υφιστάμενων κτιρίων  με στόχο την ανανέωση του κτιριακού αποθέματος. Η
                  προτεινόμενη δράση εντάσσεται  στο πλαίσιο της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Κύμα
                  Ανακαινίσεων» και  θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
               •  Θεσμοθέτηση  διαδικασιών  για  τη  συντήρηση,  αποκατάσταση  ή  κατεδάφιση  (όπου
                  απαιτείται) εγκαταλελειμμένων (ή αγνώστων ιδιοκτητών), κενών και ετοιμόρροπων κτιρίων

                  προκειμένου  να  λυθεί  και  αυτό  το  θέμα  που  εκκρεμεί  δεκαετίες  και  που  εμποδίζει  την
                  ουσιαστική αναβάθμιση πολλών περιοχών της Αθήνας και άλλων αστικών κέντρων της χώρας
               •  Απαιτείται η σημαντική επίσπευση των διαδικασιών παρεμβάσεων της Αρχαιολογίας και
                  της λήψης των σχετικών αποφάσεων αρμόδιων επιτροπών των συναρμόδιων Υπουργείων


            AmCham GR – White Paper 2023                                                               11

            Επιτροπή Ακίνητης Περιουσίας & Ανάπτυξης
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16