Page 19 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 19

έγγραφα (π.χ. άδειες οικοδομής, τοπογραφικά, στατικές μελέτες) που αφορούν στο ακίνητο
                  και που δεν αποτελούν μέρος της «κουλτούρας» τους
               •  Δυνατότητα  τακτοποίησης  ακινήτου  από  τον  αγοραστή  έναντι  αγοράς  από  αυτόν  με

                  χαμηλότερο τίμημα. Αυτό αποσκοπεί στη γρήγορη μεταβίβαση ακινήτων που βρίσκονται σε
                  χαρτοφυλάκια NPL providers και αντίστοιχα χαρτοφυλάκια μη εξυπηρετούμενων δανείων
                  τραπεζών.  Έτσι,  ελαχιστοποιώντας  τον  χρόνο  διάθεσης  στην  αγορά  σε  χαμηλότερη  τιμή
                  αποφεύγονται  φαινόμενα  φούσκας,  και  διατηρείται  η  ροή  προς  τους  τελικούς
                  ενδιαφερόμενους/χρήστες  αποφεύγοντας  φαινόμενα  bottleneck  σε  οργανισμούς  που
                  ουσιαστικά δεν έχουν ως βασικό αντικείμενο την εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας ενώ θα
                  διατηρείται η ροή εσόδων στο δημόσιο
               •  Συμμετοχή του εξειδικευμένου ιδιωτικού τομέα σε αναπλάσεις που έχουν αποφασιστεί και
                  υλοποιούνται από το δημόσιο, στην Αττική όσο και στην περιφέρεια. Οι ιδιωτικές εταιρείες
                  του χώρου είναι δυνατό να παρέχουν σημαντική τεχνογνωσία σχετικά με τις περιοχές, τα

                  ακίνητα  και  το  βαθμό  αυτής  της  ανάπλασης  με  την  εφαρμογή  ενός  πολύ-παραγοντικού
                  συστήματος αξιολόγησης και της στόχευσης στην δημιουργία αξίας για τα ακίνητα αλλά και
                  τις  κοινότητες  που  αυτά  βρίσκονται.  Η  παροχή  του  έργου  των  εκτιμήσεων  των  αξιών
                  ακινήτων ιδιοκτησίας του δημοσίου αποτελεί μέρος μόνο των συμβουλευτικών υπηρεσιών
                  που μπορεί να παράσχει ο ιδιωτικός τομέας, που θα πρέπει να συμμετάσχει στις αναπλάσεις,
                  από  την αρχική  επιλογή  και  αξιολόγηση  μέχρι  την  τελική  υλοποίηση  και  παράδοσή  τους
                  στους χρήστες και τις κοινότητες

            Πολλές φορές παρατηρείται μια σύγχυση των ορίων ανάμεσα στην αυτορρύθμιση της αγοράς και
            το πλαίσιο λειτουργίας αυτής. Η Ακίνητη Περιουσία αναμφισβήτητα χρειάζεται γενικούς κανόνες
            που θα της επιτρέψουν να είναι ανταγωνιστική προς όφελος όλων των συμμετεχόντων μερών

            (stakeholders)  αλλά  πολλές  φορές  επιβάλλονται  στοχευμένα  μέτρα  ειδικού  ενδιαφέροντος
            προκειμένου να διατηρείται ή και να επιταχύνεται η ροή της οικονομικής δραστηριότητας προς
            όφελος όλων.

            Γ.  Εργαλεία και Κίνητρα επιτάχυνσης Επενδύσεων - Φορολογικά θέματα

               •  Διαθεσιμότητα και ορθότητα πραγματικών δεδομένων σχετικά με την αγορά ακινήτων, κάτι
                  που αποτελεί σημαντικό ενισχυτικό παράγοντα του κλίματος εμπιστοσύνης. Οι δυνητικοί
                  επενδυτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν ακίνητα από άποψης τιμών,

                  περιοχών,  μεγεθών  και  διαφορετικών  χρήσεων  μέσω  παροχής  επίσημου  δίαυλου
                  πληροφόρησης. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η κυβερνητική στόχευση για την ανάπτυξη ενός
                  δημόσια προσβάσιμου πληροφοριακού συστήματος που θα παρακολουθεί και θα αναλύει
                  τις  τάσεις  στην  αγορά ακινήτων  και  στον  εκσυγχρονισμό  τού  συστήματος  αντικειμενικού
                  προσδιορισμού των αξιών των ακινήτων και στην αντικατάσταση του όρου της αντικειμενικής
                  αξίας  με  την  εμπορική,  αποτελεί  μεταρρύθμιση  που  θα  πρέπει  να  επιταχυνθεί,  κυρίως
                  εφόσον αποβλέπουμε στην προσέλκυση επενδύσεων από το εξωτερικό






            AmCham GR – White Paper 2022                                                               19

            Επιτροπή Ακίνητης Περιουσίας & Ανάπτυξης
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24