Page 80 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 80

αποδεικνύουν  ότι  οι  εργαζόμενοι  που  ενθαρρύνονται  να    λειτουργήσουν  αυτόνομα
               αξιοποιώντας  τις  ικανότητες  και  το  ταλέντο  τους  παρουσιάζουν  βελτιωμένη  απόδοση,  η

               τηλε-εργασία ανέδειξε μια νέα εταιρική κουλτούρα η οποία βασίζεται στην εμπιστοσύνη
               μεταξύ διοίκησης και υπαλλήλων.

               Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση
               H υπάρχουσα υγειονομική κρίση δημιούργησε νέες ανάγκες, όπως και μεγάλες προκλήσεις
               και ευκαιρίες στον χώρο της εκπαίδευσης. Με στόχο τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, η
               λύση  της  εξ  αποστάσεως  εκπαίδευσης  ήταν  επιτακτική,  ώστε  να  διατηρηθεί  ενεργή  η
               εκπαιδευτική  διαδικασία  για  μαθητές,  σπουδαστές  και  φοιτητές.  Από  τις  13  Μαρτίου,  ο
               ΟΟΣΑ υπολόγισε ότι περισσότερα από 421 εκατομμύρια παιδιά επηρεάστηκαν λόγω του
               σχολικού κλεισίματος που ανακοινώθηκε ή εφαρμόστηκε σε 39 χώρες. Επιπλέον, άλλες 22
               χώρες έχουν ανακοινώσει μερικούς "τοπικούς" αποκλεισμούς. Κατά τη διάρκεια αυτής της
               περιόδου, προέκυψαν προκλήσεις, αλλαγές αλλά και ευκαιρίες.

               Αρχικά,  αναδείχθηκαν  στοιχεία  «ψηφιακής»  ανισότητας.  Τα  περισσότερα  σχολεία  στις
               πληγείσες περιοχές, κατάφεραν να συνεχίσουν τη διδασκαλία μέσω ψηφιακών εργαλείων.
               Όμως η ποιότητα μάθησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο και την ποιότητα της
               ψηφιακής πρόσβασης. Επίσης, βάσει οικονομικών δεδομένων, δεν έχουν όλες οι οικογένειες

               πρόσβαση σε ψηφιακές τεχνολογίες και εργαλεία, με αποτέλεσμα, οι μαθητές αυτοί να μην
               έχουν την απαραίτητη πρόοδο. Επίσης, η πανδημία ήταν μια ευκαιρία να αναδειχθούν νέες
               δεξιότητες  που  θα  πρέπει  να  κατέχουν  οι  μαθητές,  όπως  η  λήψη  τεκμηριωμένων
               αποφάσεων, η δημιουργική επίλυση προβλημάτων, καθώς και η άμεση προσαρμοστικότητα.

               Η πιο σημαντική ευκαιρία για την εκπαίδευση που προέκυψε από την πανδημία ήταν η
               δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ Πολιτείας, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, επιχειρήσεων και
               ιδιαίτερα παρόχων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, ώστε να μπορέσει να στηριχθεί η εξ

               αποστάσεως εκπαίδευση.

               Προσωπικά Δεδομένα
               Ένα από τα προβλήματα που ανέδειξε η διαχείριση της πανδημίας ήταν η διασφάλιση των

               προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες αναρωτήθηκαν αν οι κυβερνήσεις στην προσπάθεια
               τους  να  σώσουν  ανθρώπινες  ζωές,  καταπατούν  τους  κανόνες  προστασίας  προσωπικών
               δεδομένων. Ήταν σύνηθες, μέχρι την προ πανδημίας εποχή, να δίδονται προσωπικά στοιχεία
               για να εξασφαλιστεί πρόσβαση σε εφαρμογές και ψηφιακές υπηρεσίες. Ακόμα περισσότερο
               εν μέσω κρίσης, ήταν συνεχή τα αιτήματα παροχής προσωπικών δεδομένων.

               Στην αρχή της κρίσης, οι άνθρωποι που αποτέλεσαν τα πρώτα θύματα του ιού στη χώρα μας,
               σκιαγραφήθηκαν  τόσο  έντονα  από  τα  ΜΜΕ  που  ήταν  πολύ  εύκολη  η  αποκάλυψη  της
               ταυτότητάς τους. Ακόμη και για ασθενείς μέσα στα νοσοκομεία ή στις μονάδες εντατικής



               AmCham GR – Επιτροπή Εταιρικής Υπευθυνότητας                                           80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85