Page 82 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 82

Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτής της συντονισμένης προσπάθειας αρωγής (σε σχέση με
               προηγούμενες  όπως  πυρκαγιές  κλπ)  ήταν  ο  πολύ  καλός  συντονισμός  που  ανέδειξε  τη

               συνεργασία δημοσίου – ιδιωτικού τομέα.

               Καθώς  οι  ανάγκες  άλλαζαν  διαρκώς  και  η  διαθεσιμότητα  εξοπλισμού  και  υλικών  ήταν

               εξαιρετικά  περιορισμένη,  ήταν  εξαιρετικό  το  παράδειγμα  ελεγκτικής  εταιρείας  η  οποία
               ανέλαβε για λογαριασμό της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας τον συντονισμό
               των  δωρεών  με  ειδική  συμβουλευτική  ομάδα  για  την  καταγραφή  των  αναγκών,  την
               επικοινωνία με τους φορείς ή τις εταιρείες που προτίθενται να υποβάλουν τη δωρεά τους,
               τον εντοπισμό πιθανών προμηθευτών, τον συντονισμό της επικοινωνίας και όλα αυτά με
               τελικό  στόχο  να  αξιοποιηθεί  όσο  το  δυνατόν  πιο  στοχευμένα  η  δωρεά,  σύμφωνα  με  τις
               ανάγκες  του  Εθνικού  Συστήματος  Υγείας.  Η  πρωτοβουλία  παρείχε  στις  ενδιαφερόμενες
               εταιρείες  πληροφόρηση  για  τις  συγκεκριμένες  ανάγκες  του  Υπουργείου  Υγείας,
               πληροφόρηση σε σχέση με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί και τη διασφάλιση
               διαφάνειας.  Αυτό  το  επιτυχημένο  παράδειγμα  ανέδειξε  την  ανάγκη  να  επιτυγχάνεται  η
               ουσιαστικότητα  (materiality)  και  η  αποτελεσματικότητα  της  αρωγής  των  επιχειρήσεων,

               ιδιαίτερα  σε  περιόδους  κρίσεων  όπως  αυτή  η  πανδημία.    Αντίστοιχη  πρωτοβουλία
               αναλήφθηκε και από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με στόχο την υποστήριξη της
               πρόσβασης  των  πολιτών  σε  ψηφιακά  αγαθά  και  υπηρεσίες,  στο  πλαίσιο  του
               #DigitalSolidarityGR και της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών.

               Η  συγκυρία  ανέδειξε  την  αξία  του  Stewardship,  δηλαδή  την  υπεύθυνη  και  συνεργατική
               διαχείριση  πόρων  (ανθρώπινων,  εξοπλισμού,  υλικών)  ως  βασικό  παράγοντα  της  εθνικής
               επιτυχίας.

               Η επόμενη μέρα
               Η μετά-τον-κορωνοϊό εποχή αναμένεται να είναι μια περίοδος έντονων διακυμάνσεων με
               σημαντικές αλλαγές σε πολιτικό, κοινωνικό και βέβαια επιχειρηματικό επίπεδο.
               ➔  Μια νέα παγκοσμιοποίηση - Η νέα πραγματικότητα προϋποθέτει διεθνείς συνεργασίες,

                   κοινές  δράσεις,  παγκοσμιοποιημένες  και  όχι  «εθνικοποιημένες»  αντιλήψεις  για  τη
                   διακυβέρνηση. Σε αντίθεση με προβλέψεις αποδυνάμωσης της ιδέας της ομοσπονδίας,
                   ο  κόσμος  που  θα  αναδυθεί  μετά  το  τέλος  της πανδημίας  θα  είναι  αναγκασμένος  να
                   συνεργάζεται περισσότερο.
               ➔  Εξ’ αποστάσεως εργασία - Οι εικονικές συναντήσεις ήρθαν για να μείνουν. Η αυξημένη
                   χρήση  των  νέων  τεχνολογιών  θα  αντικαταστήσει  σε  μεγάλο  βαθμό  τις  προσωπικές
                   συναντήσεις.  Με  την  επιστροφή  στην  κανονικότητα,  οι  επαγγελματίες  θα  πρέπει  να
                   προσαρμοστούν  στα  νέα  δεδομένα  παράλληλα  με  τους  παραδοσιακούς  τρόπους
                   επικοινωνίας και να υιοθετήσουν νέους διαύλους / μέσα επικοινωνίας. Αντίστοιχα οι
                   επιχειρήσεις  θα  πρέπει  να  προσφέρουν  στους  εργαζομένους  την  ευελιξία  της  εξ’
                   αποστάσεως εργασίας, στο πλαίσιο του ψηφιακού τους μετασχηματισμού.



               AmCham GR – Επιτροπή Εταιρικής Υπευθυνότητας                                           82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87