Page 84 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 84
υγεία, η βιομηχανία, η εφοδιαστική αλυσίδα, η λιανική αγορά, η εκπαίδευση και η
ψυχαγωγία, καθώς και ενίσχυση της ζήτησης για δίκτυα υψηλών ταχυτήτων, εφαρμογές
cloud και edge computing, τεχνολογίες AR/VR, Internet of Things, Data Analytics και Αrtificial
Ιntelligence πολλές εκ των οποίων θα έχουν και σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της
έρευνας για την αντιμετώπιση του κορωνοιού. Στον ψηφιακό κόσμο που ανοίγεται στο
μέλλον είναι σημαντική η ανάληψη πρωτοβουλιών και πολικών ώστε να διασφαλιστεί η
ισότιμη συμμετοχή όλων, ακόμη και των πιο ευάλωτων.
Η δική μας προσέγγιση στην υπεύθυνη και βιώσιμη επιχειρηματικότητα
Η δημιουργία αξίας με όρους βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα. Η
συζήτηση για το πως μια επιτυχημένη επιχείρηση αποδίδει στο τρίπτυχο οικονομία,
κοινωνία, περιβάλλον ή αλλιώς Profit – People – Planet είναι διαρκώς εξελισσόμενη.
Αντίστοιχα εξελίσσεται και το χρηματοδοτικό / επενδυτικό ενδιαφέρον για επιχειρήσεις οι
οποίες λειτουργούν με ισορροπημένο και βιώσιμο τρόπο και που μετρούν την κοινωνικο-
οικονομική και περιβαλλοντική επίδραση με την ίδια επιμέλεια που μετρούν την
κερδοφορία τους. Η αναγνώριση κινδύνων και η ανάδειξη ευκαιριών βρίσκεται στη βάση
κάθε επιτυχημένης επιχειρηματικής προσπάθειας και η εποχή του Sustainability διευρύνει
το οπτικό πεδίο του επιχειρηματία που καλείται να επιβιώσει σε άκρως ανταγωνιστικές και
διεθνοποιημένες συνθήκες.
Η βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων προϋποθέτει μια αλλαγή στάσης προς την
μακροπρόθεσμη ευημερία, ως έμπρακτη αποδοχή ότι οι επιχειρήσεις αποτελούν ενεργό
μέλος του κοινωνικού ιστού και αξιοποιούν τις ευκαιρίες του τόπου μας με όρους
υπευθυνότητας και καινοτόμου επιχειρηματικού πνεύματος.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι τα λεγόμενα externalities, θέματα όπως η
κλιματική αλλαγή, το δημογραφικό πρόβλημα, η καταπολέμηση της φτώχειας, η ανεργία των
νέων, η καταπολέμηση των ανισοτήτων, η υποβάθμιση του περιβάλλοντος αποτελούν
στοιχεία του επιχειρηματικού μοντέλου τους. Και κατόπιν να αναζητούν το business case,
τους τρόπους δηλαδή να συνδεθεί η καλή και συνετή επιχειρηματικότητα με την
αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών.
Η πανδημία του Covid19 ήταν το είδος του externality που ανέδειξε την ανάγκη συνεργασίας
ανάμεσα σε επιχειρήσεις και ανάμεσα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για την προάσπιση
της υγείας των πολιτών, της κοινωνικής συνοχής και στη συνέχεια για την προσπάθεια
ανάκαμψης από το βαρύ οικονομικό πλήγμα που προκάλεσε.
Η σύγχρονη τάση οδηγεί τις εταιρείες να ενσωματώνουν κοινωνικό σκοπό στα επιχειρηματικά
τους μοντέλα, μεταβάλλοντας τις συμβατικές πρακτικές εταιρικής υπευθυνότητας. Ο κοινωνικός
σκοπός (purpose) γίνεται μέρος μιας ολιστικής προσέγγισης, όπου το επιχειρηματικό μοντέλο
εμποτίζεται με την κοινωνική πρόθεση και δεν αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό, περιφερειακό
θέμα. Οι εταιρείες καλούνται να πάρουν θέση για συγκεκριμένα κοινωνικά ζητήματα και αυτό
AmCham GR – Επιτροπή Εταιρικής Υπευθυνότητας 84