Page 30 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 30

εξαιρετικά  στενή  ερμηνεία  που  ορίζει  ο  νόμος  περί  διευθυντικών  στελεχών,  τα  οποία
                  αμείβονται με άνω των 65.500 ή 87.000 ετησίως, καθώς η υπουργική απόφαση συνδέει την
                  εξαίρεση και απαλλαγή επιχειρήσεων και στελεχών με το εξαπλάσιο και το οκταπλάσιο του
                  νομοθετημένου  κατώτατου  μισθού.  Πρότασή  μας  είναι  α) η  διεύρυνση  του ορισμού  των

                  διευθυντικών στελεχών και με την προσθήκη και των προσώπων που είναι εξουσιοδοτηµένα
                  να  λαµβάνουν  αποφάσεις  αυτόνοµα,  όπως  ρητά  ορίζεται  στο  άρθρο  17  παρ.  1  της
                  Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2003/8 για το χρόνο εργασίας, β) η κατάργηση όλων των προδηλώσεων
                  στο  ΕΡΓΑΝΗ  καθώς  και  όλων  των  γραφειοκρατικών  διαδικασιών  που  έχουν  διατηρηθεί,
                  καθώς υπάρχει, και θα υπάρξει και στους επόμενους κλάδους της οικονομίας, η εφαρμογή
                  του ψηφιακού ωραρίου των εργαζομένων,  το οποίο αποτυπώνει σε πραγματικό χρόνο την
                  εργασιακή  τους  κατάσταση  και  γ)  η  αναθέωρηση  των  μισθολογικών  ορίων  (6πλάσιο  και
                  8πλάσιο του νομοθετημένου κατώτατου μισθού) που ορίζουν τα διευθυντικά στελέχη, όρια
                  εξωπραγματικά για τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας.

            5.    Έγκαιρη  έναρξη  υλοποίηση  της  Οδηγίας  ΕΕ  2019/1937,  σχετικά  με  την  προστασία  των

                  προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις του δικαίου της Ένωσης και καταπολέμηση των
                  δυσλειτουργιών, που ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία με τον Ν. 4990/2022 (ΦΕΚ Α’
                  210  /  11.11.2022).  Θα  είναι  μια  διαδικασία  πολύπλευρη  και  χρονοβόρα.  Ως  αναφορά
                  δυσλειτουργιών  ή  αθέμιτων  πρακτικών  (whistleblowing)  νοείται  η  ηθελημένη  πράξη
                  ανώνυμης αποκάλυψης, που καταγράφεται σε αρχείο της Εταιρείας και διενεργείται από
                  κάποιον, που γνωρίζει σημαντικές παρατυπίες και παραλείψεις, ή άλλες αξιόποινες πράξεις
                  πραγματικές, πιθανές, ή επικείμενες, που σχετίζονται με την Εταιρεία.

            6.    Επίσπευση ρύθμισης νομικής εκκρεμότητας σχετικά με το Γενικό Μητρώο Συνδικαλιστικών
                  Οργανώσεων Εργαζομένων (ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε.) και το Γενικό Μητρώο Οργανώσεων Εργοδοτών

                  (ΓΕ.ΜΗ.Ο.Ε.).Η αποτελεσματική και ουσιαστική λειτουργία των Μητρών θα διασφαλίσει τον
                  εκσυγχρονισμό  του  συνδικαλιστικού  κινήματος  και  τη  διαφάνεια  των  συνδικαλιστικών
                  οργανώσεων  εργαζομένων  και  εργοδοτών.  Αναμένοντας  την  οριστική  απόφαση  του  ΣτΕ
                  σχετικά  με  το  πώς  εφαρμόζεται  η  νομοθεσία  περί  εγγραφής  των  συνδικαλιστικών
                  οργανώσεων εργαζομένων στο ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε.

            7.    Διασφάλιση  του  προσωπικού  ελεύθερου χρόνου  του  εργαζομένου,  που  αποτελεί  μεγάλη
                  πρόκληση, καθώς τα όρια εργασίας και προσωπικής ζωής συγχέονται και η απαγκίστρωση
                  των εργοδοτών από το χρονικό αποτέλεσμα της εργασίας, με εστίαση στο ποιοτικό - ποσοτικό
                  αποτέλεσμα.

            8.    Αξιοποίηση Κλαδικών Συμβουλίων Δεξιοτήτων που έχουν θεσμοθετηθεί, με την ενεργό και
                  ουσιαστική συμμετοχή εκπροσώπων της επιχειρηματικής κοινότητας.

            9.    Επέκταση  επιδότησης  του  50%  του ημερομισθιου  ΕΓΣΣΕ    και  για  την  6μηνιαία    πρακτική

                  εξασκηση και για τους τελειόφοιτους ΑΕΙ, όπως γίνεται με τους τελειόφοιτους των ΤΕΙ.






            AmCham GR – White Paper 2023                                                               30

            Επιτροπή Ασφαλιστικών, Εργασιακών και Θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35