Page 29 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 29

εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Δυνατότητα απασχόλησης και τις Κυριακές / αργίες, χωρίς
                  ειδική άδεια από το ΣΕΠΕ, δηλαδή 24x7 χωρίς προσαυξήσεις.
                  Αξίζει να αναφερθεί  ότι το σύστημα οργάνωσης της εργασίας flexicurity (flexibility + security),
                  που  εφαρμόζεται  ήδη  πάνω  από  20  χρόνια  ιδίως  στη  Δανία.  Επιχειρήσεις-εργαζόμενοι-

                  κράτος  συμφώνησαν  ότι  οφείλουν  να  είναι  σε  ανοικτό  διάλογο  και  να  προσαρμόζονται
                  συνεχώς στις τάσεις της παγκόσμιας οικονομίας και της τεχνολογικής εξέλιξης, προκείμενου
                  να  επιτυγχάνεται  οικονομική  ανάπτυξη  και  συγχρόνως  τα  οφέλη  της  να  επιστρέφουν  σε
                  εργαζόμενους και επιχειρήσεις. Σημειώνεται  ότι η Δανία, όπου εφαρμόζονται οι ευέλικτες
                  μορφές απασχόλησης, έχει καταφέρει να συνδυάζει μια από τις δυναμικότερες οικονομίες
                  με το κοινωνικό κράτος. Θέσπιση ευελιξίας ως προς την υπερωριακή απασχόληση.
            2.    Μεγαλύτερη  χρησιμοποίηση  και  ανάδειξη  των  πλεονεκτημάτων  για  εργοδότες  και
                  εργαζόμενους του εργαλείου της τηλεργασίας – Ορθή εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου
                  (άρθ. 67 Ν. 4808/2021 και εφαρμοστικών αποφάσεων).

            3.    Ορθή εφαρμογή Ψηφιακής Κάρτας εργασίας, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες

                  των κλάδων και των επιχειρήσεων, με τρόπο πάντα που διασφαλίζει τον εργαζόμενο αλλά
                  και τις επιχειρήσεις. Το μέτρο αυτό στοχεύει να συμβάλλει στην  προσπάθεια ελέγχου και
                  αντιμετώπισης της αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας, στην απλοποίηση και ελάφρυνση
                  του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων αφενός αλλά και την διασφάλιση των εργασιακών
                  δικαιωμάτων των εργαζομένων αφετέρου. Είναι απαραίτητη η συνέχιση και εμβάθυνση της
                  εκτεταμένης  διαβούλευσης με τους αρμόδιους φορείς της αγοράς εργασίας και με τις ίδιες
                  τις επιχειρήσεις , προκειμένου η εφαρμογής της Ψηφιακής κάρτας εργασίας να μην οδηγήσει
                  στα αντίθετα προσδοκόμενα για την αγορά εργασίας αποτελέσματα. Βάση πρέπει να είναι η
                  εμπειρία εφαρμογής στους κλάδους που ήδη εφαρμόζεται το σύστημα της ψηφιακής κάρτας
                  εργασίας  (τράπεζες,  σούπερ  μάρκετ,  ασφαλιστικές  και  εταιρείες  security)  ώστε  τα

                  προβλήματα/ δυσκολίες που έχουν εμφανισθεί να αποφευχθούν για τις επόμενες φάσεις.
                  Παράλληλα,  όλο  αυτό  το  σύστημα  που  εφαρμόζεται  τώρα  από  τους  εργοδότες,  δίδεται
                  δωρεάν από το κράτος σε όλες τις εταιρείες. Αν όμως η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας
                  εργασίας γίνει καθολική σε όλους τους κλάδους, τότε μπορεί το κόστος λειτουργίας για το
                  δημόσιο  να  οδηγήσει  σε  κατάργηση  του  δωρεάν  συστήματος  για  τις  μεσαίες  εταιρείες
                  (δηλαδή όσες έχουν πάνω από 50 άτομα προσωπικό) και πιθανά να έχει ημερομηνία λήξης.
                  Ίσως θα πρέπει να διερευνηθεί η ανάγκη να αγοραστούν ιδιωτικά συστήματα εφαρμογής
                  που θα συνδέονται και με τα προγράμματα μισθοδοσίας των επιχειρήσεων.

            4.    Αναθεώρηση νομοθετικού πλαισίου για διευθυντικά και μεσαία στελέχη. Ένα νομοθετικό
                  ζήτημα που έχει αναδειχθεί μέσω της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας εργασίας είναι ο

                  ορισμός, η δήλωση και η αμοιβή των διευθυντικών στελεχών. Μέσω τους ισχύοντος πλαισίου
                  οι  επιχειρήσεις  υποχρεώνονται  να  προδηλώνουν  στο  ΕΡΓΑΝΗ  τα  ωράρια  εργασίας  των
                  στελεχών τους, τις τυχόν μεταβολές που ανακύπτουν και τις τυχόν υπερωρίες τους, και μέσω
                  του «κτυπήματος» της κάρτας, να αμείβονται επιπλέον για αυτές, ανεξάρτητα αν οι μισθοί
                  τους  υπερβαίνουν  κατά  πολλαπλάσια  τους  βασικούς  μισθούς.  Εκτός  εάν  ανήκουν  στην



            AmCham GR – White Paper 2023                                                               29

            Επιτροπή Ασφαλιστικών, Εργασιακών και Θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34