Page 20 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 20
Σε μία παρατεταμένη κρίση πληρώνουμε το τίμημα της υπερβολικής εστίασης στην παροχή
υπηρεσιών. Όταν η πρωτογενής παραγωγή έχει αφεθεί στην τύχη της και η εφοδιαστική
αλυσίδα έχει σπάσει πού βρισκόμαστε; Πώς θα αποκτήσουμε περισσότερη αυτάρκεια;
Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου εκπαίδευση στη μετά COVID-19 εποχή
Και όταν όλα γύρω μας αλλάζουν, ας μην πιστέψουμε ότι θα μπορούμε να τα αντιληφθούμε
επαρκώς και να τα αξιοποιήσουμε αν συνεχίσουμε να αξιολογούμε με βάση μόνο την τυπική
εκπαίδευση και τις παλαιότερες πιο γενικόλογες θεωρίες για τις δεξιότητες. Χρειαζόμαστε
όλοι να αποκτήσουμε καινούριες εμπειρίες με καινούριο τρόπο «διδασκαλίας» και αλλαγή
στον τρόπο διοίκησης και ελέγχου των εταιριών. Δεν χρειάζεται μόνο στο Πανεπιστήμιο η
εισαγωγή του μαθήματος «Μαθαίνω τον Τρόπο Που Μαθαίνουμε». Χρειαζόμαστε όλοι να
γίνουμε πιο ευέλικτοι και προσαρμοστικοί, οι μεγαλύτεροι ας χρησιμοποιήσουμε τη
«σοφία» μας να γίνουμε πιο διορατικοί και λιγότεροι διδακτικοί. Το να γίνουμε πιο
παραγωγικοί αποκτώντας τις ψηφιακές δεξιότητες που χρειάζονται και στη δουλειά μας και
στις συναλλαγές μας με το κράτος, δεν θα πρέπει να λέγεται καινοτομία γιατί δεν είναι. Είναι
προαπαιτούμενο, έχουμε δαπανήσει με λάθος τρόπο πολλά κονδύλια και είναι καιρός να
διορθώσουμε τα λάθη του παρελθόντος.
Όταν επιστρέψουμε σε μία πιο ισορροπημένη οικονομία, δηλαδή, να έχει μεγαλύτερο
μερίδιο η βιομηχανία (οι επενδύσεις) και λιγότερο το λιανεμπόριο (η κατανάλωση),
χρειαζόμαστε έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνίτες. Φυσικά και αυτοί θα έχουν
αποκτήσει ψηφιακές γνώσεις για να μπορούν να λειτουργούν τις σύγχρονες εγκαταστάσεις.
Αλλά κυρίως, θα είναι εξειδικευμένοι και όχι ανειδίκευτοι. Ο θεσμός της μαθητείας
επανέρχεται δριμύτερος.
Προτάσεις – Συνοπτικά
➢ Να μετατραπούμε σε μία πιο παραγωγική οικονομία “Α Making economy” a Servicing
only Economy”. Αυτή απαιτεί και προσαρμογή των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων
των εργαζομένων μας. Απαιτεί και συνεργασία με την ανώτερη και ανώτατη
εκπαίδευση και για τους αποφοίτους που παράγουν και ως προς τη συνεργασία των
τμημάτων R&D.
➢ Σε μία οικονομία με εντονότερη την παρουσία του δευτερογενή τομέα χρειαζόμαστε
πολύ περισσότερους εξειδικευμένους τεχνίτες. Μάλιστα θέλουμε περίπου το 50% του
ανθρώπινου δυναμικού μας να έχουν μεσαίου επιπέδου γνώσεις, δηλαδή
επαγγελματική σχολή, ξένες γλώσσες και ψηφιακές δεξιότητες.
➢ Οι ψηφιακές δεξιότητες δεν είναι πανάκεια. Είναι απλώς ένα απαραίτητο εργαλείο για
όλους, ανεξάρτητα από σπουδές και εξειδίκευση. Η εκπαίδευση ξεκινάει από τον
τρόπο διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία. Φυσικά έχουν πρώτα εκπαιδευτεί οι
εκπαιδευτικοί. Τα μαθήματα εξ αποστάσεως έδειξαν ότι είναι εξαιρετικός
AmCham GR - Επιτροπή Απασχόλησης
20