Page 72 - Startup Toolkit v.2
P. 72

68     CHECKLIST FOR DIGITAL MARKETING                                                                                                                                                               “ΕΡΓΑΛΕΙΌΘΉΚΉ” ΕΠΙΧΕΙΡΉΜΑΤΙΚΌΤΉΤΑΣ     69












                        Η Checklist έχει στόχο να αναδείξει τα             Πώς όμως μπορώ να επιλέξω ποιο κανάλι                   2|  Content: άμεσο και κατανοητό        TIPS & TRICKS: Ένα σημαντικό βήμα πριν
                                                                           ταιριάζει σε εμένα; Τα παρακάτω κριτήρια                Εφόσον έχει γίνει η επιλογή των         ξεκινήσουμε να «χτίζουμε» τη σχέση με το
                        βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει
                                                                           είναι αυτά που θα πρέπει να ληφθούν                     σωστών μέσων και η «αναγνώριση» του     κοινό μας είναι να το γνωρίσουμε. Γι’ αυτό
                        κάθε startup ανάλογα με τις ανάγκες της,           υπόψη:                                                  target audience, σειρά έχει η ανάπτυξη   και εφαρμογές που μας δίνουν insights
                        έχοντας ως στόχο να προωθήσει το προϊόν                                                                    content. Όπως αναφέρθηκε, ένα από       και data βοηθούν πολύ προς αυτήν την
                                                                           •   CUSTOMER PERSONA: η δημιουργία                      τα σημαντικότερα οχήματα είναι το       «αναγνώριση». Τα data και insights της
                        ή την υπηρεσία που προσφέρει.
                                                                              του «τυπικού χρήστη» του κάθε                        περιεχόμενο. Είναι ο τρόπος που μπορεί   κάθε πλατφόρμας βοηθούν να μάθουμε
                                                                              προϊόντος βοηθά των digital strategist               να κάνει κάποιο μέσο engaging για τον   περισσότερα για το κοινό μας. Παράλληλα,
                                                                              να καταλάβει σε ποια κανάλια θα                      τελικό χρήστη, βοηθώντας να επιτύχει τους   εφαρμογές όπως το Sprout Social μπορεί
                                                                              πρέπει να επικεντρωθεί, αλλά και με                  εμπορικούς στόχους του. Η συχνότητα     να μας δώσει σημαντικές πληροφορίες
                                   Checklist #1                               ποια μηνύματα να τον προσεγγίσει.                    και η σταθερή επικοινωνία αποτελούν το   για δημογραφικά κι άλλα ενδιαφέροντα
                                   WEBSITE                                    Τα παρακάτω χαρακτηριστικά βοηθούν                   κλειδί για την επιτυχία του κάθε καναλιού.   στοιχεία που αφορούν στο κοινό.
                                                                              να προσδιοριστεί η persona:                          Απαραίτητο συστατικό είναι η δημιουργία
                                   Πριν ξεκινήσουμε όμως, είναι σημαντικό                                                          content calendar που θα οργανώνει το    4|  Ο κανόνας 80/20
                                   να αναφέρουμε ότι κάθε startup έχει ήδη
                                                                                  Δημογραφικά                                      content ανάλογα με τις επιμέρους ανάγκες   Το 80% του content δεν πρέπει να
                                   δημιουργήσει το δικό της website, στο                        Προκλήσεις                         επικοινωνίας της κάθε startup.          σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
                                                                                Ιστορικό  PERSONA
                                   οποίο και έχει αναδείξει τα προϊόντα με                        Στόχοι                                                                   Θα πρέπει να σχετίζεται με την ανάπτυξη
                                   άμεσο και κατανοητό τρόπο. Για καλύτερη          Δραστηριότητες                                 TIPS & TRICKS: Ποια είναι τα εργαλεία που   εμπιστοσύνης και engagement με το
                                                                                   ελεύθερου χρόνου
                                   και πιο «έξυπνη» διαχείριση των δεδομένων                                                       μπορεί να αξιοποιήσει κάθε startup:Tο excel   community που χτίζει το startup. Το 20%
                                   για τα visits και γενικά για το traffic μπορεί                                                  βοηθά στη δημιουργία content calendar   ωστόσο μπορεί να αφορά στα προϊόντα ή
                                   να εφαρμοστεί heatmap, ένας εναλλακτικός   •   ΕΠΙΛΟΓΉ ΤΟΥ MEDIUM: Εφόσον                       και οργάνωση ανα ημέρα. Παράλληλα,      στις υπηρεσίες σας, πωλήσεις, εκπτώσεις,
                                   και οπτικοποιημένος τρόπος analytics.      έχουμε καταλήξει στα δημογραφικά,                    υπάρχουν πολλές εφαρμογές όπως το Buffer,   νέες εκκινήσεις προϊόντων, δωρεάν δοκιμές,
                                                                              το επόμενο βήμα μας είναι η επιλογή                  Hootsuite κλπ. που μπορούν να βοηθήσουν   κλπ.
                                   TIPS & TRICKS: Tο Crazy Egg είναι ένα      του καναλιού. Ποιο είναι το κανάλι που               στο κομμάτι του scheduling των posts για
                                   από τα πιο γνωστά tools που δίνει          ταιριάζει στο κοινό; Η συγκεκριμένη                  την κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά.           4|  Plan B: Crisis Plan
                                   δυνατότητες και A/B Testing στα εικαστικά   άσκηση απαιτεί αρκετή έρευνα. Τα                                                            Μπορεί να υπάρξει κάποιος θυμωμένος
                                   και μηνύματα του website. Εκτός όμως από   «καλά νέα» είναι ότι πολλά από                       3|  Community building                  πελάτης ή μπορεί κάποιος να νιώσει
                                   τον συγκεκριμένο τύπο analytics, μπορεί να   αυτά βρίσκονται ήδη διαθέσιμα στα                  Το μεγαλύτερο προτέρημα των social media  προσβεβλημένος από κάτι που
                                   εφαρμοστεί και Google Analytics.           social media, καθώς επιτρέπουν στον                  Οι συζητήσεις μπορούν να ξεκινήσουν     δημοσιεύθηκε. Πρέπει να διορθωθεί άμεσα
                                                                              διαχειριστή να αξιοποιήσει τα data                   κάνοντας ερωτήσεις ή ζητώντας από       για να μην πάρει διαστάσεις και έχει τα
                                                                              που έχουν συγκεντρώσει για να κάνει                  τους fans να αλληλεπιδράσουν. Όταν      αντίθετα αποτελέσματα για το startup και
                                   Checklist #2                               optimization των τακτικών.                           κάνουν post απαντήσεις και σχόλια είναι   γενικά το brand.
                                   SOCIAL MEDIA                                                                                    η ιδανικότερη ευκαιρία να ξεκινήσει η   Μια ασφαλής κίνηση είναι να μεταφερθεί
                                                                           •   CONTENT: Το περιεχόμενο είναι το                    συζήτηση. Ακόμα, είναι σημαντικό να     η συζητήτηση σε Direct message ούτως
                                   1|  Η επιλογή του σωστού καναλιού για την  σημαντικότερο όπλο για κάθε digital                  μην μένουν αναπάντητα ερωτήματα ή       ώστε να μην διογκωθεί το θέμα μέσα από
                                        κάθε startup:                         marketer. Είναι το όχημα μέσα από                    συζητήσεις του κοινού. Κάθε σελίδα πρέπει   συζητήσεις του community.
                                   Όσα resources και να έχει κάθε εταιρεία    το οποίο μπορεί η κάθε startup να                    να προσφέρει πληροφορίες στους fans,
                                   δεν μπορεί να συντηρήσει λογαριασμούς      προωθήσει το προϊόν της με άμεσο                     καθώς έτσι δημιουργούνται οι σχέσεις.   TIPS & TRICKS: Ένα σημαντικό tool που
                                   σε όλα τα κανάλια που υφίστανται στα       και κατανοητό τρόπο. Η επιλογή                       Πώς όμως ενεργοποιούνται οι fans για να   μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει είναι το social
                                   social media. Ακόμα όμως κι αν μπορούσε    του πιο επιτυχημένου τύπου content                   ξεκινήσουν τις συζητήσεις; Πολλοί είναι οι   listening. Για παράδειγμα, αν ελέγχουμε
                                   θα έχανε το focus για τη σωστότερη         γίνεται κυρίως μέσα από τη δοκιμή                    τρόποι που μπορεί κάποιος να το επιτύχει   τακτικά το sentiment του κοινού μας
                                   επιλογή κοινού – καναλιού. Η επιλογή 2-3   διαφορετικών ειδών (video, photo,                    αυτό. Για παράδειγμα, μέσα από  Quiz &   (positive, neutral, negative) μπορούμε να
                                   καναλιών που ταιριάζουν περισσότερο        κλπ.) αλλά και από την έρευνα                        Polls με ανοιχτές ερωτήσεις που βοηθούν   «προβλέψουμε» τις αντιδράσεις του και
                                   στην στρατηγική και στο target group του   αντίστοιχων παραδειγμάτων από                        στο engagement του community. Επιπλέον,   να είμαστε περισσότερο σε ετοιμότητα σαν
                                   προϊόντος είναι η ιδανικότερη λύση.        άλλες startups.                                      με χρήση engaging εικαστικών όπως       brand για να αντιμετωπίσουμε καλύτερα
                                                                                                                                   εικόνες με σαφές μήνυμα και call to action.  πιθανές αντιδράσεις.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77