Page 67 - Startup Toolkit v.2
P. 67
62 ΣΤΡΑΤΉΓΙΚΉ ΕΠΙΚΌΙΝΩΝΙΑ “ΕΡΓΑΛΕΙΌΘΉΚΉ” ΕΠΙΧΕΙΡΉΜΑΤΙΚΌΤΉΤΑΣ 63
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ προϊόν ή την υπηρεσία που επικοινωνούμε. Τα μέσα πλέον οφείλουν να αξιοποιούνται ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ
Το branding κάνει τους ανθρώπους να με οξυδέρκεια και όχι πυροσβεστικά,
Πλέον κάθε μήνυμα μας είναι μέρος μίας συνδέονται με την εταιρεία μας και με να αποτελούν πλατφόρμα ανάπτυξης Κάθε ιστορία είναι τόσο καλή όσο ο
ολοκληρωμένης ιστορίας που απαιτεί όλα αυτό που προσφέρουμε, χτίζει την σχέση των θέσεων μας ή των συνθηκών που αφηγητής της. Ειδικότερα στην ανάδειξη,
εκείνα τα στοιχεία που θα εμπνεύσουν, μας μαζί τους και κυρίως την εμπιστοσύνη επιθυμούμε και όχι απλά μία απάντηση σε προβολή και προώθηση μίας ιδέας, ενός
θα συνεπάρουν, θα προκαλέσουν και θα τους. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το branding κάτι που ήδη θα έχει γίνει. οράματος, ενός ταξιδιού, ο αφηγητής-
κερδίσουν το όποιο κοινό. Μία ιστορία δεν είναι το website μας, το λογότυπο ή το επιχειρηματίας καλείται να εκφράσει όλα
που απαιτεί εξίσου άριστη αφηγηματική όποιο έντυπο ή ψηφιακό υλικό – εργαλείο Την ίδια στιγμή την εμφάνιση της έχει κάνει αυτά που η επιχείρησή του εκφράζει ή θέλει
ικανότητα, σκηνοθεσία, λόγο και εικόνα. έκφρασης και προώθησης της άυλης μία νέα σχέση με τα μέσα ενημέρωσης να εκφράσει. Η ικανότητά του να παίξει
ταυτότητας μιας εταιρείας. γνωστή και ως SYNDICATED. Πρόκειται σωστά αυτόν τον ρόλο και να αντιληφθεί
Πώς γεννήθηκε η ιδέα, πόσο παθιασμένοι πλέον για μία εξαιρετικά διαδεδομένη τους εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες αυτού
είμαστε μαζί της, ποιο είναι το όραμα της Ως εκ τούτου σε μία εποχή όπου οι και στην Ελλάδα σχέση με επιλεγμένα του παιχνιδιού, μπορεί να επηρεάσει
εταιρείας μας, πώς το προϊόν ή η υπηρεσία άνθρωποι δεν θέλουν περισσότερες μέσα ενημέρωσης, όπου οι επιχειρήσεις καταλυτικά το αύριο της προσπάθειάς
ζωντανεύουν αυτό το όραμα, ποιες αξίες πληροφορίες, προϊόντα ή υπηρεσίες, ή οι επιχειρηματίες έχουν καλλιεργήσει του. Σοβαρότητα και αυτοσυγκράτηση,
αντανακλούν, ποια είναι η μοναδικότητα αλλά εμπιστοσύνη και συναισθηματική ειδικές σχέσεις συνεργασίας (πρωτίστως αυθεντικότητα και συνέπεια, ευελιξία στην
της πρότασης, πώς θα βελτιώσει τη ζωή διασύνδεση, όπου αναζητούν να πιστέψουν διαδικτυακές), οι οποίες παρέχουν ειδικό κουλτούρα κάθε συνομιλητή, σωστές δόσεις
των πελατών, των συνεργατών αλλά και σε κάτι νέο, στους δικούς σας στόχους, υλικό για τους όποιους αναγνώστες, που χιούμορ και πάνω από όλα, γνώσεις για
του μικρού ή μεγαλύτερου κόσμου μας στη δική σας ιστορία και τελικά στη δική είτε αναδεικνύουν τον ρόλο και την αξία κάθε λεπτομέρεια αυτού που «πουλάμε»,
…. είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που σας επιτυχία, το branding αποτελεί τον της επιχείρησης, είτε το κύρος και την είναι μόνο μερικά από τα ελάχιστα που
οφείλει να έχει η ιστορία μας. θεμέλιο λίθο της όποιας επικοινωνιακής επιρροή του επιχειρηματία. Το υλικό αυτό πρέπει να έχουμε.
στρατηγικής. τις περισσότερες φορές αφορά έρευνες
Όσο βαρετό κι αν ακούγεται σε μία εποχή και αναλύσεις που αφορούν το ευρύτερο Η προώθηση ενός μηνύματος – πόσο
ψηφιακής ταχύτητας, το πιο σημαντικό ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ οικοσύστημα της Χ επιχείρησης, δίνοντας μάλλον της ιστορίας – όταν έχει στόχο να
βήμα στο ξεκίνημα είναι να γράψουμε σε έτσι και στο μέσο επικοινωνίας χρήσιμο κερδίσει το ενδιαφέρον, τη στήριξη ή τη
ένα χαρτί αυτές τις σκέψεις. Είναι αυτές Ένα από τα βασικά αποτελέσματα της και ενδιαφέρον έγκριτο υλικό για τους χρηματοδότηση, οφείλει να αντανακλά
οι σκέψεις – η δική μας αλήθεια – που θα κατάρρευσης του πολιτικό-οικονομικού αναγνώστες / ακροατές / θεατές του. τον καλύτερο εαυτό μας, μια σκληρή
βρίσκονται στην καρδιά της επιχείρησής κατεστημένου σε διεθνές επίπεδο ήταν και προετοιμασία και ειλικρινή προσπάθεια.
μας και που θα εμπνεύσουν τον όποιο η συγκλονιστική απαξίωση των ΜΜΕ αλλά Αναμφίβολα οι νέες τεχνολογίες, οι έξυπνες Η αντίληψη που θα δημιουργήσουμε στον
επενδυτή, συνεργάτη, εργαζόμενο, και των επαγγελματιών του χώρου. Όταν συσκευές με τις χιλιάδες εφαρμογές τους, όποιο συνομιλητή μας είναι η αντίληψη που
διαμορφωτή της κοινής γνώμης και τελικά σε όλο τον κόσμο τα ΜΜΕ αλλάζουν για να τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι θα έχει για την πρόταση-ιδέα-εταιρεία μας.
πελάτη. ακολουθήσουν τα νέα κανάλια ενημέρωσης νέες πλατφόρμες περιεχομένου έχουν
και τις πρακτικές επικοινωνίας, στην διαμορφώσει ήδη ένα γεμάτο προκλήσεις ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩΝΤΑΣ
BRAND Ελλάδα προσπαθούν να διατηρήσουν ένα αύριο για την επικοινωνία και τις δημοσιές
προφίλ, το οποίο σήμερα απλά δεν υπάρχει. σχέσεις. Σε αυτό το αύριο πρωταγωνιστικό Καθημερινά περισσότερα από 205
Τα τελευταία ιδίως χρόνια η λέξη branding Αυτό δεν σημαίνει ότι τα παραδοσιακά ρόλο θα έχει το «ιδιωτικό» υλικό μέσα δισεκατομμύρια email ανταλλάσσονται,
πρωταγωνιστεί σε κάθε συζήτηση περί μέσα – από την Καθημερινή μέχρι μία από «ιδιωτικά» κανάλια επικοινωνίας τα 1,66 δισεκατομμύρια άνθρωποι συνδέονται
εθνικής ή εταιρικής ανάπτυξης. Το brand- τοπική εφημερίδα ή ένα κλαδικό περιοδικό οποία είναι προσαρμοσμένα απόλυτα στο facebook, μαζί με 330 εκατομμύρια στο
ing αντανακλά τις αξίες της εταιρείας και δεν είναι χρήσιμα, αλλά σίγουρα έχει στο δικό μας κοινό και αντανακλούν twitter, 500 άρθρα δημοσιεύονται μόνο
των ανθρώπων της, το ποιοι είμαστε, αλλάξει ο βαθμός διείσδυσης τους σε ειδικά καλύτερα την κουλτούρα μας προκαλώντας στη Washington Post, ενώ 2.7 εκατομμύρια
ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε κοινά αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία μεγαλύτερη συναισθηματική διείσδυση. blogs posts ανεβαίνουν στο WordPress.
οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που μας. Με άλλα λόγια ένα δημοσίευμα, Είτε πρόκειται για ένα blog, podcast ή
διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη, η που μπορεί να πέρναγε ένα μήνυμα πριν video, η συγκεκριμένη τάση θα συνεχίσει
αντίληψη που έχει το κοινό-στόχος μας από δέκα χρόνια, σήμερα λέει εξαιρετικά να αναπτύσσεται μιας και επιτρέπει την
για την ιδέα μας, ποιες εικόνες έρχονται λιγότερα σε εξαιρετικά λιγότερους. απευθείας επικοινωνία και διάλογο με το
στο μυαλό του, ποιους συνειρμούς και κοινό μας.
ποιες σκέψεις κάνει όταν ακούει για το