Page 46 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 46

υπουργείου παιδείας της Κύπρου, το οποίο έχει συμπεριλάβει στα δημόσια λύκεια σχετικά
                  μαθήματα, σε επίπεδο επιλογής βέβαια

            Ενίσχυση  της  αντίληψης  για  Βιωσιμότητα,  Καινοτομία  και  Κοινωνική  Ευθύνη.  Η  εκπαίδευση
            παράλληλα  με  την  ενίσχυση  των  αποφοίτων  με  τις  κατάλληλες  δεξιότητες  πρέπει  να  τους
            προετοιμάζει  ως  καλούς  πολίτες  με  ηθική  ακεραιότητα,  προσαρμοστικότητα  και  γνωσιακή
            περιέργεια.


              •  Εισαγωγή μαθημάτων “Environmental, Social, and Governance” με τη χρήση περισσότερων
                  διαδραστικών  mini  projects,  βιωματικής  μάθησης,  και  συσχέτισης  ESG  δράσεων/
                  πρωτοβουλιών / καινοτομιών με την βελτίωση κοινωνικής, επιχειρηματικής και οικονομικής
                  δραστηριότητας  και  προστιθέμενης  αξίας  (better  citizen  >  better  entrepreneur  >  better
                  society & healthier environment > thriving circular macroeconomy).

              •  Διατύπωση  ενός  στρατηγικού  σχεδίου  για  την  ευθυγράμμιση  της  εκπαίδευσης,  της
                  καινοτομίας και του κόσμου της εργασίας προς τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη.

                  Πιο  συγκεκριμένα,  πώς  προετοιμάζουμε,  μέσω  της  εκπαίδευσης,  τους  αυριανούς
                  παραγωγικούς και συνειδητούς πολίτες που θα συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον;

              •  Διεξαγωγή μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες για τις τέχνες, οι οποίες προάγουν το ανθρώπινο
                  πνεύμα  και  την  ψυχική  ισορροπία  και  οι  οποίες  είναι  αρκετά  υποτιμημένες  και
                  υποβαθμισμένες στη χώρα μας. Τα μαθήματα μπορεί να δίνουν κατ’ αρχήν βασικές γνώσεις
                  αλλά  κυρίως  να  καταδεικνύουν  τη  χρησιμότητα  των  τεχνών  και  στη  συνέχεια, για  όσους
                  μαθητές το επιθυμούν, να γίνονται πιο αναλυτικά και σε βάθος. Είναι ευνόητο ότι απαιτείται
                  διάδραση και μάλιστα, κάποια από τα μαθήματα μπορούν να διεξάγονται σε μουσεία και
                  ιστορικούς χώρους, ενώ, είναι ήδη εφικτή η σύζευξη τεχνολογίας και τέχνης. Αναφορικά με

                  τα μαθήματα ψυχικής ισορροπίας και κοινωνικής ευαισθησίας, χρειάζονται εξειδικευμένα
                  μαθήματα και όχι γενικευμένα workshops ή συνεδρίες.

            Τηλεκπαίδευση. Κατά την περίοδο της πανδημίας αναδείχθηκε η αναγκαιότητα της εξ αποστάσεως
            εκπαίδευσης,  η  οποία  αν  και  δεν  υποκαθιστά  την  εκπαίδευση  με  φυσική  παρουσία,  τη
            συμπληρώνει  όπου  χρειαστεί  (π.χ.  εξειδικευμένα  μαθήματα,  κενά  προσωπικού).  Στο  μέλλον
            θεωρούμε  πως  η  εκπαίδευση  θα  αποκτήσει  έναν  υβριδικό  χαρακτήρα  φυσικής  και  ψηφιακής
            παρουσίας. Ως εκ τούτου, ο σχεδιασμός και οι λειτουργίες της εκπαίδευσης του μέλλοντος, θα
            πρέπει να βασίζονται σε αυτή τη παραδοχή.

            Αξιολόγηση.  Είναι  πλέον  σαφές  για  όλους  ότι  η  διαρκής  και  ουσιαστική  αξιολόγηση
            προγραμμάτων,  εκπαιδευτών  και  εκπαιδευομένων  αποτελεί  θεμελιώδη  προϋπόθεση  για  την
            ανάπτυξη  ενός  σύγχρονου,  εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού  συστήματος  που  κεφαλαιοποιεί  τον

            απίστευτο πολιτισμικό πλούτο της χώρας μας, κοιτώντας όμως ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά στο
            αύριο  με  άξονα  το  δυναμικό  του  τόπου  αλλά  και  την  ανάγκη  για  οικονομική  ανάπτυξη  και
            κοινωνική συνοχή.





              AmCham GR – White Paper 2023                                                             46
             Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51