Page 44 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 44

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

            Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι άμεση ανάγκη για σημαντικές αλλαγές (ιδιαίτερα σε Τμήματα με
            υψηλή  συγκέντρωση  σπουδαστών, οι  οποίοι  όμως  δεν  εκπαιδεύονται για  την  αγορά  εργασίας
            όπως τα Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Φιλοσοφίας κ.α.) για τον εξοπλισμό των αποφοίτων με
            ικανότητα κριτικής και συνδυαστικής σκέψης, συνεργασιμότητα και ψηφιακές δεξιότητες.


              •  Έμφαση στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων ιδιαίτερα στα πρώτα έτη σπουδών

              •  Εκπόνηση ομαδικών εργασιών για την ανάπτυξη ικανότητας συνεργασιμότητας

              •  Δράσεις με στόχο τη διαμόρφωση σφαιρικής αντίληψης της πραγματικότητας και της αγοράς
                  εργασίας (π.χ. γενικές γνώσεις, διατμηματικές συνεργασίες, κλπ.)

              •  Δράσεις για την ενθάρρυνση των γυναικών προς επαγγελματικές επιλογές με τεχνολογική

                  συνιστώσα

              •  Ενίσχυση  και  επέκταση  των  προγραμμάτων  Erasmus  και  δημιουργία  TTO  (Technology
                  Transfer Offices) σε όλα τα Ιδρύματα

              •  Ενίσχυση  της  επιχειρηματικής  εκπαίδευσης  μέσω  επέκτασης  της  πρακτικής  άσκησης
                  (internship) με καλά οργανωμένα προγράμματα συνεργασίας ΑΕΙ και επιχειρήσεων

              •  Συνεκπαίδευση  μαθημάτων  με  συνδυασμό  ακαδημαϊκών  και  επαγγελματιών  (Adjunct  /
                  Visiting Professors of Practice) σε κάθε μάθημα.

              •  Εξορθολογισμός του συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τα ιδιωτικά

                  Κολλέγια και ειδικότερα:

                    -  Συμμετοχή  των  κολλεγίων  στο  Εθνικό  Πλαίσιο  Προσόντων  με  αντιστοίχιση  των
                        απονεμόμενων  διπλωμάτων  στο  επίπεδο  6  του  Εθνικού  και  Ευρωπαϊκού  Πλαισίου
                        Προσόντων, όσον αφορά τα bachelors και στο επίπεδο 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού
                        Πλαισίου Προσόντων όσον αφορά τα προγράμματα masters, καθώς η κατάταξη αυτή
                        αφορά σε επαγγελματικά μόνο δικαιώματα

                    -  Δημιουργία  Ανεξάρτητης  Επιτροπής  Αξιολόγησης,  Διασφάλισης  Ποιότητας  και
                        Πιστοποίησης Κολλεγίων

                    -  Δημιουργία  ανεξάρτητης  διεύθυνσης  Κολλεγίων  στο  Υπουργείο  Παιδείας:  Επί  του

                        παρόντος τα Κολλέγια υπάγονται στην Γενική Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
                        και δια βίου μάθησης, υπαγωγή που δεν ανταποκρίνεται στον ακαδημαϊκό ρόλο των
                        Κολλεγίων και υποβιβάζει τον θεσμό

                    -  Δυνατότητα συνεργασίας με Ελληνικά ΑΕΙ σε ερευνητικά και σε άλλα προγράμματα,
                        που αφορούν την επαγγελματική κατάρτιση των φοιτητών






              AmCham GR – White Paper 2023                                                             44
             Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49