Page 50 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 50

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

            Μετά  την  πανδημία  του  COVID-19  αναδύεται  μια  νέα  εκπαιδευτική  πραγματικότητα,  που
            χαρακτηρίζεται από την εκτεταμένη χρήση της νέας ψηφιακής τεχνολογίας. Η τεράστια στροφή
            που έχει συντελεστεί στη χρήση του διαδικτύου, της ψηφιακής τεχνολογίας, ΑΙ για εκπαιδευτικούς
            σκοπούς,  αλλά  και  όχι  μόνο,  δημιουργεί  την  συνεχή  ανάγκη  προσαρμογής  του  εκπαιδευτικού

            συστήματος στη νέα ψηφιακή εποχή.

            Οι αδυναμίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι πολλές και γνωστές, όπως σχετικά
            αδύναμο οικοσύστημα, αναντιστοιχία ζήτησης και προσφοράς δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην
            αγορά εργασίας, έλλειψη καλλιέργειας κριτικής σκέψης και ικανότητας συνεργασίας, αδυναμία
            συνθετικής και αναλυτικής ικανότητας.

            Οι στόχοι της εκπαίδευσης και της επιχειρηματικότητας θα πρέπει να αναπροσαρμοσθούν ως εξής:
            (α)  Δημιουργία  και  στελέχωση  θέσεων  εργασίας  υψηλών  προδιαγραφών  για  ανάσχεση  και
            αναστροφή του Brain Drain, (β)  Δημιουργία μεγάλης, παγκοσμίου κλάσης δεξαμενής ταλέντου

            στην  Ελλάδα,  (γ)  Συνεχής  τοποθέτηση  της  Ελληνικής  Οικονομίας  στον  παγκόσμιο  χάρτη  των
            τεχνολογικά ανεπτυγμένων χωρών, (δ) ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ως πεδίο εκπαίδευσης
            αλλά  και  ως  μοχλός  ανάπτυξης  μέσω  διευρυμένης,  απλοποιημένης  και  ελκυστικότερης
            επιχειρηματικής δραστηριότητας.

            Αυτοί  οι  στόχοι  πρέπει  να  επιτευχθούν  με  τα  εξής  βήματα:  (α)  Διεύρυνση  του  εγχώριου
            οικοσυστήματος τεχνολογίας – προσέλκυση ευρέως φάσματος ξένων επενδύσεων, και όχι μόνο,
            για τη δημιουργία θέσεων εργασίας υψηλής αξίας, (β) Συνεχής αναβάθμιση του εκπαιδευτικού
            συστήματος. Έμφαση στους εκπαιδευτικούς (μετεκπαίδευση, δημιουργία οράματος, ενδυνάμωση,
            αξιολόγηση),  (γ)  σχεδιασμός  και  υλοποίηση  κινήτρων  για  ανάπτυξη  διαφορετικών  τύπων

            επιχειρηματικής δραστηριότητας και περαιτέρω απλοποίηση έναρξης, καθημερινής λειτουργίας
            και τυχόν παύσης νεοφυών επιχειρήσεων.


            ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

            Το  AmChamGR  έχει  ως  πάγια  προτεραιότητά  του  την  ενίσχυση  και  προώθηση  των  θεμάτων
            παιδείας,  καθώς  αυτή αποτελεί έναν από τους  βασικότερους  πυλώνες  ανάπτυξης  κάθε χώρας.
            Μέσω  της  Επιτροπής  Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας,  εκφράζοντας  τις  εταιρίες
            μέλη του AmChamGR, λειτουργεί ως ενδιάμεσος φορέας διευκόλυνσης συνεργειών και ευρύτερης

            επικοινωνίας, με απώτερο στόχο, μεταξύ άλλων, την απάλειψη των ταμπού του παρελθόντος στην
            κοινή  γνώμη,  αλλά  και  την  ενίσχυση  της  προσπάθειας  της κυβέρνησης  για  προσαρμογή  των
            συστημάτων παιδείας στα νέα παγκόσμια δεδομένα. Στόχος της Επιτροπής είναι να αναπτύξει και
            να εφαρμόσει νέες ιδέες και πρωτοβουλίες αναφορικά με την προώθηση της έρευνας και της
            καινοτομίας  στην  ακαδημαϊκή  και  επιχειρηματική  κοινότητα,  την  προβολή  και  μεταφορά
            βέλτιστων πρακτικών για την αποτελεσματική ευθυγράμμιση του εκπαιδευτικού πλαισίου με τις
            σύγχρονες τάσεις και απαιτήσεις, τη σύνδεση της ακαδημίας με την πραγματική οικονομία και τη



              AmCham GR – White Paper 2023                                                             50
             Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55