Page 45 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 45
- Ένταξη των Κολλεγίων στο Δίκτυο Πανεπιστημίων/Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων για τη
βιώσιμη ανάπτυξη του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, στα πλαίσια ενίσχυσης
του ρόλου των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην προώθηση των ΣΒΑ
Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Προετοιμασία των αποφοίτων λυκείου για τη ζωή και
όχι για εισαγωγικές εξετάσεις. Είναι άμεση η ανάγκη να αφήσουμε πίσω την απομνημόνευση και
τον καθορισμό της παιδείας από τις πανελλήνιες εξετάσεις και να εστιάσουμε στην ανάπτυξη
δεξιοτήτων.
• Εκσυγχρονισμός της ύλης και του τρόπου διδασκαλίας, εισαγωγή νέων τεχνολογιών
• Δράσεις για την ενθάρρυνση των μαθητών προς μαθήματα STEM
• Ενίσχυση της βιωματικότητας (Experiential Learning) με καθολική υιοθέτηση βιωματικών
δράσεων, όπως εργαστηρίων, συμμετοχική εκτέλεση πειραμάτων, επισκέψεις σε
επιχειρήσεις, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ένταξη επιχειρηματικών μαθημάτων
• Επανεκπαίδευση εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικές πρακτικές, όραμα, ενδυνάμωση, κίνητρα)
και σωστή αξιολόγηση (σε επίπεδο ψυχομετρικών χαρακτηριστικών) σε εποικοδομητική και
όχι τιμωρητική βάση. Ενίσχυση των εκπαιδευτικών και με soft skills, όπως δεξιότητες
παραγωγής καινοτομίας αλλά και διοίκησης
• Αναγνώριση της διαφορετικότητας του κάθε μαθητή, τάξης, σχολικής μονάδας, και ευελιξία
στη διαδικασία της εκπαίδευσης μέσα από ανάδραση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και
προσαρμογή των προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας
• Δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων για κάθε σχολική μονάδα (aggregated data, για να μην
υπάρχουν θέματα προσωπικών δεδομένων), ώστε να υπάρχει δυνατότητα συγκρίσεων και
"κρίσεων"
• Υπεύθυνη ενημέρωση και εκπαίδευση γονέων για τις υφιστάμενες ανάγκες αλλά και για τις
τάσεις της παγκόσμιας και της εγχώριας αγοράς εργασίας
Ενίσχυση της σύνδεσης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Δημιουργία αντιστοιχίας προσφοράς
και ζήτησης δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
• Καθιέρωση υποχρεωτικών εισαγωγικών μαθημάτων ψηφιακών δεξιοτήτων
• Καθιέρωση μαθημάτων επιλογής που οδηγούν σε πιστοποιήσεις – διαβατήρια για την αγορά
• Εισαγωγή μαθημάτων ψηφιακού μετασχηματισμού που έχουν ανάγκη όχι μόνο οι
επιχειρήσεις, αλλά και τα υπουργεία, οι δημόσιοι οργανισμοί, τα ιδρύματα, κλπ.
• Παραγωγή και διάχυση εξειδικευμένου υλικού που θα καλύπτει τις ανάγκες του skilling και
re-skilling στους περισσότερους τομείς. Ως καλή πρακτική αναφέρεται παράδειγμα του
AmCham GR – White Paper 2023 45
Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας