Page 52 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 52

2. Τριτοβάθμια

                  •  Στο  πλαίσιο  της  ευρύτερης  αυτονομίας  των  πανεπιστημίων,  να  θεσμοθετηθεί  η
                     αξιολόγηση των καθηγητών, τόσο από τις διοικήσεις του κάθε Πανεπιστημίου, όσο και
                     από τους φοιτητές
                  •  Να καταργηθεί το ένα βιβλίο ανά μάθημα, να υπάρχει λίστα σχετικών με κάθε μάθημα
                     βιβλίων  και  να  ανανεώνεται/επικαιροποιείται  τακτικά  συνολικά  η  ύλη  των
                     πανεπιστημιακών βιβλίων
                  •  Να υπάρχει σε κάθε πανεπιστήμιο γραφείο σύνδεσης με την αγορά εργασίας

                  •  Να  επανέλθει  η  παράλληλη  δυνατότητα  διδασκαλίας  καθηγητών  σε  δημόσια  και
                     ιδιωτικά  τριτοβάθμια  ιδρύματα  (υπήρχε  ως  το  1984  και  ήταν  καλό  και  για  τους
                     καθηγητές και για τους φοιτητές)
                  •  Να θεσμοθετηθούν προγράμματα πρακτικής άσκησης και μαθητείας για όλους τους
                     φοιτητές, Ελληνες και ξένους, που φοιτούν τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά
                     τριτοβάθμια ιδρύματα, με σκοπό να βοηθήσουν τους φοιτητές να καλλιεργήσουν τις
                     κατάλληλες δεξιότητες για την επιτυχή μετάβασή τους στην αγορά εργασίας και να
                     αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και επαγγελματική δικτύωση. Πλήρης εισαγωγή του

                     θεσμού του internship
                  •  Να διευκολυνθούν τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά τριτοβάθμια ιδρύματα ως
                     προς την προσέλκυση ξένων φοιτητών, ώστε η χώρα να καταστεί πράγματι ένα διεθνές
                     hub εκπαίδευσης, αξιοποιώντας το άριστο εκπαιδευτικό δυναμικό που τώρα εργάζεται
                     τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Ένα άμεσο παράδειγμα έχει να κάνει με την
                     επικείμενη νομοθεσία που προβλέπει την επίσπευση των διαδικασιών για τις άδειες
                     παραμονής  ξένων  φοιτητών  «που  φοιτούν  σε  ΑΕΙ»  –  το  ίδιο  θα  πρέπει  να  ισχύει
                     αυτόματα για τους ξένους φοιτητές που φοιτούν σε όλα τα αδειοδοτημένα από το
                     υπουργείο εκπαιδευτικά ιδρύματα.

                  •  Εκσυγχρονισμός  της  ύλης  και  του  τρόπου  διδασκαλίας  (ομαδικές  εργασίες,  κριτική
                     ανάλυση και σκέψη, κ.α.)
                  •  Δυνατότητα διεξαγωγής θερινών μαθημάτων
                  •  Προγράμματα Erasmus σε όλα τα έτη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
                  •  Συνεργασίες  με  ξένα  εκπαιδευτικά  ιδρύματα  για  ανταλλαγές  φοιτητών  και
                     καθηγητικού προσωπικού

                  •  Ενίσχυση της έρευνας και σύνδεση της μέσα σε σαφώς καθορισμένα πλαίσια με την
                     πραγματική οικονομία
                  •  TTO (Technology Transfer Offices) σε όλα τα Ιδρύματα
                  •  Πλήρης ανεξαρτητοποίηση Διοίκησης Ιδρυμάτων από καθηγητές και φοιτητές
                  •  Πλήρης  καταγραφή  της  ακίνητης  περιουσίας  των  Ακαδημαϊκών  Ιδρυμάτων  και
                     αξιοποίηση τους





               AmCham GR – Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας                       52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57