Page 50 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 50

Εισαγωγή

               Η  εκπαίδευση  είναι  ένας  από  τους  πιο  σημαντικούς  πυλώνες  ανάπτυξης  κάθε  χώρας.  Η
               εκπαίδευση  είναι  ο  πραγματικός  κοινωνικός  μηχανισμός  μείωσης  των  ανισοτήτων  και
               δημιουργίας    ευκαιριών  ατομικής  αλλά  και  συλλογικής  ανάπτυξης.  Ένα  παιδαγωγικό
               σύστημα  θα  πρέπει  να έχει  ως  κύριο  άξονα  τη  διερεύνηση  της γνώσης,  την  καλλιέργεια
               πολλών και διαφορετικών δεξιοτήτων και τη δημιουργία κριτικής προσέγγισης και σκέψης.
               Στη σημερινή εποχή που η γνώση είναι παντού διαθέσιμη λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης,
               είναι  πιο  αναγκαία  από  ποτέ  η  διάπλαση  ικανών  νέων  με  ηθική  ακεραιότητα,
               προσαρμοστικότητα  και  γνωσιακή  περιέργεια.  Χρειαζόμαστε  ένα  ασφαλές  αλλά
               διαφορετικό σχολείο. Ένα σχολείο να παράγει ενεργούς, παγκόσμιους πολίτες. Ένα σχολείο
               που  δεν  προετοιμάζει  μαθητές  κυρίως  για  την  εισαγωγή  τους  στα  πανεπιστήμια.

               Χρειαζόμαστε  ένα  δημόσιο  σύστημα  εκπαίδευσης,  που  είναι  εφάμιλλο  σε  υποδομές  και
               τεχνολογία με τα ιδιωτικά σχολεία. Ένα σχολείο/πανεπιστήμιο που κάνει την εκπαιδευτική
               κοινότητα, τους μαθητές αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία όχι μόνο περήφανους
               εντός της Ελλάδας αλλά και εκτός. Όπως και σε άλλους τομείς, έτσι και στην Παιδεία, η
               πανδημία  δίνει  την  ευκαιρία  να  αναθεωρηθούν  απόψεις  παλιάς  νοοτροπίας  και  να
               προχωρήσουν  λύσεις  για  προβλήματα  που  ταλαιπωρούν  χρόνια  την  εξέλιξη  και  την
               προσαρμογή  στα  δεδομένα  της  εποχής,  δίνοντας  περισσότερη  αυτονομία  στα  ίδια  τα
               εκπαιδευτικά ιδρύματα.


               Εκπαίδευση

               Γενικές προτάσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

               1. Πρωτοβάθμια / Δευτεροβάθμια
                  •  Εκσυγχρονισμός  της  ύλης  και  του  τρόπου  διδασκαλίας  (ομαδικές  εργασίες,  κριτική
                     ανάλυση και σκέψη, κ.α.)

                  •  Εισαγωγή  νέων  τεχνολογιών  –  Η  τηλε-εκπαίδευση  ως  συμπληρωματικό  εργαλείο
                     εκμάθησης.  Τίποτα  δεν  αντικαθιστά  τα  οφέλη  της  προσωπικής  επαφής  μεταξύ
                     μαθητών και καθηγητών, την καθημερινή ζωή στο σχολείο και τη διδασκαλία μέσα
                     στην τάξη. Όμως θα πρέπει να υποστηριχτεί η σύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
                     ώστε  να  συνεχιστεί  ακόμη  και  εκτός  των  έκτακτων  συνθηκών  μίας  πανδημίας,  για
                     εκείνους τους μαθητές που δεν θα μπορούν να είναι στην τάξη για ένα διάστημα, λόγω
                     αρρώστιας  ή  ατυχήματος.  Ως  προϋπόθεση,  θα  πρέπει  παράλληλα  να  υπάρχει  η
                     δυνατότητα πρόσβασης στον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και οι κατάλληλες
                     υποδομές (καλό δίκτυο ίντερνετ, ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες) για όλα τα δημόσια
                     εκπαιδευτικά ιδρύματα.

                  •  Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
                  •  Hands on εκπαίδευση (εργαστήρια όλων των ειδών)
                  •  Προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού


               AmCham GR – Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας                       50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55