Page 51 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 51
• Ενίσχυση των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών εκδρομών με ταυτόχρονη αξιοποίηση
και αξιολόγηση τους
• Αναβάθμιση του ρόλου των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων
• Σύσταση ειδικού σκοπού fund στο αρμόδιο Υπουργείο, στο οποίο θα καταχωρούνται
τα αιτήματα των σχολείων για ενίσχυση σε υλικό ή βελτίωση υποδομών και το οποίο
θα διαχειρίζεται τις δωρεές
• Να δοθεί και η υποστήριξη από την ιδιωτική πρωτοβουλία –να χρησιμοποιηθούν τα
best practices των ιδιωτικών σχολείων και για τα δημόσια.
• Να προχωρήσει και να καθιερωθεί η ενσωμάτωση στο ημερήσιο υποχρεωτικό
πρόγραμμα, διδακτικών ενοτήτων που αναπτύσσουν και ενισχύουν τα soft skills, σε
όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ο εθελοντισμός και η
επιχειρηματικότητα, αλλά και οι ξένες γλώσσες και τα digital skills
• Να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση καθηγητών σε ατομικό επίπεδο (και όχι μόνο σε
επίπεδο σχολικής μονάδας), με πρώτιστο σκοπό την επιβράβευση, την εκπαίδευση σε
νέα γνωστικά πεδία, νέες τεχνολογίες και νέους τρόπους διδασκαλίας, αλλά και τη
στοχευμένη ενίσχυση όσων καθηγητών υστερούν λόγω έλλειψης κάποιων τεχνικών
δεξιοτήτων
• Να υπάρξει σύνδεση της ύλης (continuity) που διδάσκεται στο πλαίσιο των μαθημάτων
κατεύθυνσης στην Γ’ Λυκείου, με την ύλη που στη συνέχεια διδάσκεται στα αντίστοιχα
πανεπιστημιακά προγράμματα
• Σχεδιασμός για παροχή φροντιστηριακής αγωγής στα σχολεία μετά το πέρας του
κανονικού ωραρίου στις τελευταίες 2 τάξεις του λυκείου ώστε κέντρα μάθησης να
αποτελούν τα σχολεία και όχι τα φροντιστήρια. Να αλλάξει το σύστημα διδασκαλίας
και διαγωνισμάτων, ώστε να ενθαρρύνεται η κριτική σκέψη και όχι η αποστήθιση
κειμένων στα διαγωνίσματα των πανελληνίων
• Να δίνεται περισσότερη ευελιξία στα σχολεία ως προς τη λειτουργία απογευματινών
δραστηριοτήτων, που γίνονται επιπλέον από το πρόγραμμα σπουδών που έχει ορίσει
το Υπουργείο. Να μη θεωρούνται οι δραστηριότητες κομμάτι του διορισμού για τους
καθηγητές, αλλά να αφήνονται στην ευχέρεια απευθείας συνεννόησης αυτών με τις
διοικήσεις των σχολείων.
• Να δοθεί μεγαλύτερη/διαφορετική ευελιξία στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων,
καθώς αυτά υπόκεινται στους νόμους της ελεύθερης αγοράς περί προσφοράς/ζήτησης
• Να εκπίπτουν ως δαπάνες οι δωρεές προς τα μη-κερδοσκοπικά εκπαιδευτικά ιδρύματα
που λειτουργούν με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας
• Να αντλείται πληροφόρηση από την πλατφόρμα επικοινωνίας μαθητών -Υπουργείου,
που δημιουργήθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας.
AmCham GR – Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας 51