Page 135 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 135

νοσοκομειακά φάρμακα) αφενός δεν εξυπηρετεί το σχεδιασμό και την παρακολούθηση των
                    στόχων μείωσης της υπέρβασης και αφετέρου ενισχύει τη διακριτή μεταχείριση κάποιων
                    καναλιών διανομής έναντι άλλων.
                •  Δημιουργία μηχανισμού και χρηματοδοτικού εργαλείου για τη γρήγορη πρόσβαση στις
                    νέες θεραπείες με επιπρόσθετους πόρους. Η νέα δομή θα αφορά στη γρήγορη πρόσβαση
                    ασθενών  σε  ειδικές  θεραπείες  με  συγκεκριμένο  χαρακτηρισμό  από  τον  Ευρωπαϊκό
                    Οργανισμό Φαρμάκων (π.χ. ATMPs , PRIME). Οι λεπτομέρειες θα εξειδικευτούν στη θεσμική

                    συζήτηση με το Υπουργείο Υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζεται η σημασία για την
                    αποζημίωση  των  εξετάσεων  βιοδεικτών  για  την  πρόσβαση  των  ασθενών  στην  ιατρική
                    ακριβείας.
                •  Εξαίρεση της δαπάνης του ΙΦΕΤ από τον προϋπολογισμό του φαρμάκου.
                •  Επιβολή  διαφορικής  φορολόγησης  (“φόροι  αμαρτίας”),  σε  επιβλαβή  για  την  υγεία
                    προϊόντα,  όπως  ο  καπνός,  το  αλκοόλ  και  τα  αναψυκτικά  με  υψηλή  περιεκτικότητα  σε
                    ζάχαρη.  Η  επιβολή  ενός  φόρου  υγείας  σε  αυτά  τα  προϊόντα,  αφενός  συνάδει  με  τους
                    στόχους  δημόσιας  υγείας  και  αφετέρου  δημιουργεί  έσοδα  που  θα  μπορούν  να
                    χρηματοδοτήσουν δαπάνες υγείας.



            Β. ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

            Εξίσου σημαντικό είναι να αυξηθεί η προβλεψιμότητα στην αγορά φαρμάκου, καθώς η διατήρηση
            και προσέλκυση επενδύσεων σε ένα τόσο αβέβαιο, μη προβλέψιμο πλαίσιο όπως είναι αυτό της
            αγοράς  φαρμάκου  στην  Ελλάδα,  είναι  ένα  εξαιρετικά  δύσκολο  εγχείρημα.  Για  την  αύξηση  της
            προβλεψιμότητας χρειάζεται:

                •  Θεσμοθέτηση δημοσίευσης της θετικής λίστας σε σύντομο χρόνο (ιδανικά κάθε δύο μήνες)
                    και εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.

                •  Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου χρόνου έκδοσης δελτίου τιμών βάσει νομοθεσίας.
                •  Εξασφάλιση  της  ενίσχυσης  του  φαρμακευτικού  προϋπολογισμού  από  το  Ταμείο
                    Ανάκαμψης  για  τα  έτη  2024  και  2025  ανεξάρτητα  από  τη  μείωση  του  επιπέδου  των
                    επιστροφών σε σχέση με το 2020.
                •  Κατάργηση διαφορετικών ποσοστών clawback σε συγκεκριμένες κατηγορίες φαρμάκων στα
                    νοσοκομεία (Ν. 4931/2022)

                •  Διαφανής τρόπος υπολογισμού clawback και πρόσβαση σε δεδομένα εξέλιξης της δαπάνης
                •  Κατάργηση της αναδρομικότητας διαπραγματεύσεων και των αναδρομικών νομοθετικών
                    ρυθμίσεων που αφορούν το φάρμακο
                •  Ταχύτερος και διαφανής υπολογισμός υπέρβασης φαρμακευτικής δαπάνης του ΕΟΠΥΥ
                •  Ταχύτερος  και  διαφανής  υπολογισμός  υπέρβασης  φαρμακευτικής  δαπάνης  στα
                    νοσοκομεία








            AmCham GR – White Paper 2023                                                             135

            Επιτροπή Φαρμακευτικών Εταιριών
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140