Page 80 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 80
αποτελεσματικότητα και το κράτος δικαίου σε όλα τα επίπεδα και επιτρέπει την αποτελεσματική
διαχείριση των ανθρώπινων, φυσικών, οικονομικών και χρηματοοικονομικών πόρων για δίκαιη και
βιώσιμη ανάπτυξη, διασφαλίζοντας τη συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών στις διαδικασίες λήψης
αποφάσεων.
Τα τελευταία χρόνια, η πίεση στις εταιρείες να ενσωματώσουν θέματα βιωσιμότητας στο σύστημα
διακυβέρνησής τους αυξάνεται μετά από πιέσεις από μετόχους, πολιτικούς, χρηματιστήρια και την
κοινωνία των πολιτών. Τα κριτήρια ESG εισέρχονται στις συζητήσεις των Διοικητικών Συμβουλίων και
επηρεάζουν τις στρατηγικές και τις πρακτικές διαχείρισης. Οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές
επιπτώσεις έχουν οικονομικές συνέπειες και οι οικονομικές αποφάσεις δημιουργούν κοινωνικό και
περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι εταιρείες με τα σωστά συστήματα διακυβέρνησης του διοικητικού
συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου για τη
βιωσιμότητα, της ανάπτυξης τεχνογνωσίας του διοικητικού συμβουλίου για τη βιωσιμότητα και την
διαμόρφωση αμοιβών στελεχών που συνδέονται με τη βιωσιμότητα, είναι πιο πιθανό να έχουν
θεσπίσει ισχυρές δεσμεύσεις και να έχουν καλύτερες μακροχρόνιες επιδόσεις βιωσιμότητας.
Πως - Η κοινοποίηση των προτεραιοτήτων βιωσιμότητας πρέπει να απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Το
ζήτημα πλέον δεν είναι η ανακύκλωση βαρύγδουπων δηλώσεων σε περιορισμένο κοινό και σε ομάδες
ειδικών σε συνέδρια κεκλεισμένων των θυρών. Με την παράλληλη εξάλλειψη συνεδρίων με φυσική
παρουσία, η κατανόηση και η επεξήγηση της βιωσιμότητας απαιτεί τη χρήση εύκολα κατανοητών όρων
και μέσων επικοινωνίας που επιτρέπουν την πρόσβαση σε όλους.
Τα βίντεο που δημοσιεύει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για την
αποτελεσματική επικοινωνία των θεμάτων της βιωσιμότητας. Το Φόρουμ παράγει βίντεο διάρκειας 2
λεπτών που δημοσιεύονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και τα οποία χρησιμοποιούν λέξεις
προσεκτικά επιλεγμένες, εντυπωσιακές εικόνες για να τραβήξουν την προσοχή και σκληρά δεδομένα
για να υποστηρίξουν τις δηλώσεις. Με μια σαφή σύνδεση της δράσης με την επίδραση, παρέχεται σε
ένα πολύ ευρύ κοινό (πχ followers στο Instagram) μια ξεκάθαρη κατανόηση του τι είναι πιο σημαντικό
σήμερα: Υπερθέρμανση του Πλανήτη, Άνοδος της στάθμης της Θάλασσας, Βιοποικιλότητα και
Προστασία της Φύσης, Ισότητα και Συμπερίληψη, Κοινωνία των Πολιτών, Πράσινη Ενέργεια κλπ. Μια
τέτοια πρακτική θα μπορούσε να είναι ένα πρότυπο με το οποίο οι εταιρείες θα δημοσιοποιούν τους
στόχους και τις επιδόσεις τους, αποφεύγοντας ξεπερασμένα κλισέ και κουραστικά κείμενα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Το Πως της κατανόησης και επεξήγησης είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη σχέση μεταξύ επιχειρήσεων
και καταναλωτών, μεταξύ κυβερνήσεων και πολιτών. Οι καταναλωτές και οι πολίτες δεν θέλουν πλέον
να ακούν πόσο καλή είναι μια εταιρεία ή μια κυβέρνηση. Πρέπει να ακούσουν πώς η ηγεσία του φορέα
κάνει τις δικές της αλλαγές και πώς μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές και τους πολίτες να κάνουν
τις δικές τους.
AmCham GR – White Paper 2022 80
Επιτροπή Εταιρικής Υπευθυνότητας