Page 56 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 56
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι άμεση ανάγκη για σημαντικές αλλαγές (ιδιαίτερα σε Τμήματα με
υψηλή συγκέντρωση σπουδαστών, οι οποίοι όμως δεν εκπαιδεύονται για την αγορά εργασίας
όπως τα Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Φιλοσοφίας κ.α.) για τον εξοπλισμό των αποφοίτων με
ικανότητα κριτικής και συνδυαστικής σκέψης, συνεργασιμότητα και ψηφιακές δεξιότητες.
• Έμφαση στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων ιδιαίτερα στα πρώτα έτη σπουδών
• Εκπόνηση ομαδικών εργασιών για την ανάπτυξη ικανότητας συνεργασιμότητας
• Δράσεις με στόχο τη διαμόρφωση σφαιρικής αντίληψης της πραγματικότητας και της αγοράς
εργασίας (π.χ. γενικές γνώσεις, διατμηματικές συνεργασίες, κλπ.)
• Δράσεις για την ενθάρρυνση των γυναικών προς επαγγελματικές επιλογές με τεχνολογική
συνιστώσα
• Ενίσχυση και επέκταση των προγραμμάτων Erasmus και δημιουργία TTO (Technology
Transfer Offices) σε όλα τα Ιδρύματα
• Ενίσχυση της επιχειρηματικής εκπαίδευσης μέσω επέκτασης της πρακτικής άσκησης
(internship) με καλά οργανωμένα προγράμματα συνεργασίας ΑΕΙ και επιχειρήσεων
• Συνεκπαίδευση μαθημάτων με συνδυασμό ακαδημαϊκών και επαγγελματιών (Adjunct /
Visiting Professors of Practice) σε κάθε μάθημα.
Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Προετοιμασία των αποφοίτων λυκείου για τη ζωή και
όχι για εισαγωγικές εξετάσεις. Είναι άμεση η ανάγκη να αφήσουμε πίσω την απομνημόνευση και
τον καθορισμό της παιδείας από τις πανελλήνιες εξετάσεις και να εστιάσουμε στην ανάπτυξη
δεξιοτήτων.
• Εκσυγχρονισμός της ύλης και του τρόπου διδασκαλίας, εισαγωγή νέων τεχνολογιών
• Δράσεις για την ενθάρρυνση των μαθητών προς μαθήματα STEM
• Ενίσχυση της βιωματικότητας (Experiential Learning) με καθολική υιοθέτηση βιωματικών
δράσεων, όπως εργαστηρίων, συμμετοχική εκτέλεση πειραμάτων, επισκέψεις σε
επιχειρήσεις, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ένταξη επιχειρηματικών μαθημάτων
• Επανεκπαίδευση εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικές πρακτικές, όραμα, ενδυνάμωση, κίνητρα)
και σωστή αξιολόγηση (σε επίπεδο ψυχομετρικών χαρακτηριστικών) σε εποικοδομητική και
όχι τιμωρητική βάση. Ενίσχυση των εκπαιδευτικών και με soft skills, όπως δεξιότητες
καινοτομίας παραγωγής αλλά και διοίκησης
• Αναγνώριση της διαφορετικότητας του κάθε μαθητή, τάξης, σχολικής μονάδας, και ευελιξία
στη διαδικασία της εκπαίδευσης μέσα από ανάδραση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και
προσαρμογή των προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας.
AmCham GR – White Paper 2022 56
Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας