Page 57 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 57

•  Δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων για κάθε σχολική μονάδα (aggregated data, για να μην
                  υπάρχουν θέματα προσωπικών δεδομένων), ώστε να υπάρχει δυνατότητα συγκρίσεων και
                  «κρίσεων».

               •  Υπεύθυνη ενημέρωση και εκπαίδευση γονέων για τις υφιστάμενες ανάγκες αλλά και για τις
                  τάσεις της παγκόσμιας και της εγχώριας αγοράς εργασίας

            Ενίσχυση της σύνδεσης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Δημιουργία αντιστοιχίας προσφοράς
            και ζήτησης δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.

               •  Καθιέρωση υποχρεωτικών εισαγωγικών μαθημάτων ψηφιακών δεξιοτήτων

               •  Καθιέρωση μαθημάτων επιλογής που οδηγούν σε πιστοποιήσεις – διαβατήρια για την αγορά.

               •  Εισαγωγή  μαθημάτων  ψηφιακού  μετασχηματισμού  που  έχουν  ανάγκη  όχι  μόνο  οι
                  επιχειρήσεις, αλλά και τα υπουργεία, οι δημόσιοι οργανισμοί, τα ιδρύματα, κλπ.

               •  Παραγωγή και διάχυση εξειδικευμένου υλικού που θα καλύπτει τις ανάγκες του skilling και
                  re-skilling  στους  περισσότερους  τομείς.   Ως  καλή  πρακτική  αναφέρεται  παράδειγμα  του

                  υπουργείου παιδείας της Κύπρου, το οποίο έχει συμπεριλάβει στα δημόσια λύκεια σχετικά
                  μαθήματα, σε επίπεδο επιλογής βέβαια.
            Ενίσχυση  της  αντίληψης  για  Βιωσιμότητα,  Καινοτομία  και  Κοινωνική  Ευθύνη.  Η  εκπαίδευση

            παράλληλα  με  την  ενίσχυση  των  αποφοίτων  με  τις  κατάλληλες  δεξιότητες  πρέπει  να  τους
            προετοιμάζει  ως  καλούς  πολίτες  με  ηθική  ακεραιότητα,  προσαρμοστικότητα  και  γνωσιακή
            περιέργεια.

               •  Εισαγωγή μαθημάτων “Environmental, Social, and Governance” με τη χρήση περισσότερων
                  διαδραστικών  mini  projects,  βιωματικής  μάθησης,  και  συσχέτισης  ESG  δράσεων/
                  πρωτοβουλιών / καινοτομιών με την βελτίωση κοινωνικής, επιχειρηματικής και οικονομικής
                  δραστηριότητας  και  προστιθέμενης  αξίας  (better  citizen  >  better  entrepreneur  >  better
                  society & healthier environment > thriving circular macroeconomy).

               •  Διατύπωση  ενός  στρατηγικού  σχεδίου  για  την  ευθυγράμμιση  της  εκπαίδευσης,  της

                  καινοτομίας και του κόσμου της εργασίας προς τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη.
                  Πιο  συγκεκριμένα,  πώς  προετοιμάζουμε,  μέσω  της  εκπαίδευσης,  τους  αυριανούς
                  παραγωγικούς και συνειδητούς πολίτες που θα συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον;

               •  Διεξαγωγή μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες για τις τέχνες, οι οποίες προάγουν το ανθρώπινο
                  πνεύμα  και  την  ψυχική  ισορροπία  και  οι  οποίες  είναι  αρκετά  υποτιμημένες  και
                  υποβαθμισμένες στη χώρα μας. Τα μαθήματα μπορεί να δίνουν κατ’ αρχήν βασικές γνώσεις
                  αλλά  κυρίως  να  καταδεικνύουν  τη  χρησιμότητα  των  τεχνών  και  στη  συνέχεια, για  όσους
                  μαθητές το επιθυμούν, να γίνονται πιο αναλυτικά και σε βάθος. Είναι ευνόητο ότι απαιτείται
                  διάδραση και μάλιστα, κάποια από τα μαθήματα μπορούν να διεξάγονται σε μουσεία και
                  ιστορικούς χώρους, ενώ, είναι ήδη εφικτή η σύζευξη τεχνολογίας και τέχνης. Αναφορικά με





              AmCham GR – White Paper 2022                                                             57
             Επιτροπή Εκπαίδευσης-Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62