Page 127 - AmChamGR Committees | 2023 Whitepapers
P. 127

κρουαζιέρας. Επιπλέον, η πρότασή μας για ενίσχυση της καμπάνιας μάρκετινγκ και διαφήμισης
            που απευθύνεται στις αγορές των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής εφαρμόστηκε με επιτυχία, και έχει
            θετική επίδραση στην ανάκαμψη και των δύο προορισμών.

            Έχουν  γίνει  σημαντικές  βελτιώσεις,  όσον  αφορά  και  στην  πρότασή  μας  για  τη  ρυθμιστική
            νομοθεσία του κλάδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενός ολοένα και πιο σημαντικού τμήματος
            της αγοράς για την επέκταση της ελληνικής τουριστικής περιόδου και των εσόδων της. Ωστόσο,
            πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα, προκειμένου οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να αποτελούν έναν
            καλά ρυθμισμένο και ασφαλή τομέα της τουριστικής βιομηχανίας.


            Η πρόταση για συνέχιση της επιδοτούμενης στήριξης του κλάδου ικανοποιήθηκε εν μέρει και ήταν
            χρήσιμη,  αν  και  οι  απροσδόκητες  αυξήσεις  του  κόστους  ενέργειας  και  εργασίας  μετρίασαν  σε
            μεγάλο  βαθμό  το  επιδιωκόμενο  αποτέλεσμα  αυτών  των  επιδοτήσεων.  Αυτό  είναι  ένα  σοβαρό
            ζήτημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί το 2023.

            Όσον αφορά στην πρόταση για ενίσχυση και καθιέρωση της Ελλάδας ως συνταξιοδοτική αγορά και
                     ης
            αγορά 2  κατοικίας, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, αλλά πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά για
            να ανταγωνιστεί η χώρα τους ισχυρότερους και πιο καθιερωμένους προορισμούς των ΗΠΑ, της
            Νότιας Ευρώπης και τώρα της Κεντρικής Αμερικής.

            Τα πρωτόκολλα Υγείας και Ασφάλειας Covid-19 παρέμειναν σε ισχύ, όπως προτείναμε στη «Λευκή
            Βίβλο 2021», και η γρήγορη αντίδραση του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στην εφαρμογή μιας

            στρατηγικής  μετά  την  πανδημία  συνέβαλε  σημαντικά  στην  ισχυρή  ανάκαμψη  του  ελληνικού
            τουριστικού τομέα.

            Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών, η Ελλάδα είχε ταχύτερη μεταπανδημική ανάκαμψη σε
            σύγκριση με τις παραδοσιακές ανταγωνίστριες χώρες της. Διαπιστώθηκε μια σημαντική αύξηση
            στη δημοτικότητα, την οποία ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τόσο ο δημόσιος όσο
            και  ο  ιδιωτικός  τομέας,  μέσω  προσπαθειών  μάρκετινγκ,  βελτιώσεων  στις  υποδομές  και
            αναβαθμίσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες.



            ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

                •  Το κράτος πρέπει να επικεντρώσει όλες τις προσπάθειες για την επίλυση των μη βιώσιμων
                    αυξήσεων του ενεργειακού κόστους. Είναι ένα ανυπέρβλητο βάρος για τις περισσότερες
                    μονάδες της τουριστικής βιομηχανίας, ειδικά για μικρότερα και μεσαίου μεγέθους ακίνητα
                    και  θέρετρα,  με  εκτεταμένες  εγκαταστάσεις  αναψυχής  που  απαιτούν  αυξημένες
                    καταναλώσεις ενέργειας για να λειτουργήσουν.


                •  Αύξηση  των  προσπαθειών  για  την  καθιέρωση  της  Ελλάδας  ως  προτιμώμενης  αγοράς
                    δεύτερης κατοικίας και προορισμού συνταξιοδότησης για όλο το χρόνο. Αυτό θα απαιτήσει
                    πιο  αποτελεσματικές  διαδικασίες  απόκτησης  κατοικίας,  με  ρυθμιστική  και  φορολογική
                    σαφήνεια,  βελτιωμένη  πρόσβαση  σε  ποιοτική  υγειονομική  περίθαλψη  και  απαραίτητες


            AmCham GR – White Paper 2023                                                              127
            Επιτροπή Τουρισμού
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132