Page 37 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 37

2.  Ευελιξία  ως  προς  την  υπερωριακή  απασχόληση.  Δυνατότητα  απασχόλησης  και  τις
                   Κυριακές / αργίες, χωρίς ειδική άδεια από το ΣΕΠΕ, δηλαδή 24x7 χωρίς προσαυξήσεις.
               3.  Αξιοποίηση  του  εργαλείου  της  τηλεργασίας  –  Ορθή  εφαρμογή  του  νέου  νομοθετικού
                   πλαισίου (άρθ. 67 Ν. 4808/2021 και εφαρμοστικών αποφάσεων).

               4.  Διαμόρφωση  ενός  ορθού  και  ρεαλιστικού  πλαισίου  για  την  εφαρμογή  της  Ψηφιακής
                   Κάρτας  Εργασίας,  με  τρόπο  πάντα  που  διασφαλίζει  τον  εργαζόμενο  αλλά  και  τις
                   επιχειρήσεις.  Το  μέτρο  αυτό  στοχεύει  να  συμβάλλει  στην    προσπάθεια  ελέγχου  και
                   αντιμετώπισης  της  αδήλωτης  ή  υποδηλωμένης  εργασίας.  Είναι  απαραίτητη  η  ευρεία
                   διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς της αγοράς εργασίας, στο στάδιο σχεδιασμού και
                   πριν την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή
                   της ψηφιακής κάρτας εργασίας για λόγους ανταγωνισμού αλλά και ισονομίας, θα πρέπει,
                   αμέσως με την έναρξη εφαρμογής της, να γίνει κάθετα και οριζόντια σε όλες τις επιχειρήσεις
                   ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου.
               5.  Αξιοποίηση του εργαλείου της τηλεργασίας: Μετά την θέση σε ισχύ του άρθρου 67 του Ν.
                   4808/2021, υπάρχει ένα νέο πλαίσιο εφαρμογής της τηλεργασίας, ενός κρίσιμου εργαλείου

                   για την ομαλή συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας εν καιρώ πανδημίας αλλά και
                   μετά από αυτήν. Το νέο νομοθετικό πλαίσιο είναι σαφέστερο και πληρέστερο, εκκρεμούν
                   όμως  σημαντικές  αποφάσεις  περί  καθορισμού  ειδικότερων  κανόνων  υγιεινής  και
                   ασφάλειας, ελάχιστων τεχνικών και οργανωτικών μέσων για την άσκηση του δικαιώματος
                   αποσύνδεσης, της δήλωσης του ωραρίου τηλεργασίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», της διαδικασίας
                   ελέγχου εκ μέρους της Επιθεώρησης Εργασίας και άλλων λεπτομερειών που κωλύουν την
                   πλήρη εφαρμογή της. Περαιτέρω, η εφαρμογή του νέου νομικού πλαισίου θα πρέπει να
                   επαναξιολογηθεί μετά από ένα εύλογο χρόνο εφαρμογής που δεν θα υπερβαίνει τα δύο

                   έτη,  ώστε  να  περιληφθούν  βελτιώσεις  (π.χ.  σχετικά  με  τις  περιπτώσεις  υποχρεωτικής
                   μονομερούς επιβολής της τηλεργασίας, αποζημίωσης χρήσης οικίας κ.ά.)
               6.  Μεγάλη πρόκληση η διασφάλιση του προσωπικού ελεύθερου χρόνου του εργαζομένου,
                   καθώς  τα  όρια  εργασίας  και  προσωπικής  ζωής  συγχέονται  και  η  απαγκίστρωση  των
                   εργοδοτών από το χρονικό αποτέλεσμα της εργασίας, με εστίαση στο ποιοτικό - ποσοτικό
                   αποτέλεσμα.
               7.  Συνεχής  εκπαίδευση  και  επανακατάρτιση  του  ανθρώπινου  δυναμικού,  αναβάθμιση
                   ψηφιακών δεξιοτήτων του και εξοικείωση με νέα εργαλεία εξ’ αποστάσεως εργασίας.
               8.  Αξιοποίηση Κλαδικών Συμβουλίων Δεξιοτήτων που έχουν θεσμοθετηθεί, με την ενεργό
                   και ουσιαστική συμμετοχή εκπροσώπων της επιχειρηματικής κοινότητας.
               9.  Επέκταση επιδότησης του 50% του ημερομισθιου ΕΓΣΣΕ         και για την 6μηνιαία  πρακτική

                   εξασκηση και για τους τελειόφοιτους ΑΕΙ, όπως γίνεται με τους τελειόφοιτους των ΤΕΙ.
               10.  Θεσμοθέτηση  προγράμματος  ReGeneration,  δηλαδή  ενός  6μηνιαίου  προγράμματος
                   πρακτικής  άσκησης  που  θα  προσφέρει  πολύπλευρη  εργασιακή  εμπειρία  και  ουσιαστική
                   εκπαίδευση σε νέους μέχρι 29 ετών  μέσω ΣΔΙΤ (ΟΑΕΔ – Ομάδες Επιχειρήσεων).







            AmCham GR – White Paper 2022                                                               37

            Επιτροπή Ασφαλιστικών, Εργασιακών και Θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42