Page 119 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 119

πλεονεκτήματα που μπορεί να τους προσφέρει η ίδρυση μιας ατομικής εταιρείας για την
                  δράση τους

               •  Δεν ξέρουν πώς να ενημερωθούν για grant opportunities ή για το πώς να επωφεληθούν από
                  σύγχρονα εργαλεία όπως το «crowd funding»



            ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

            Τα  τελευταία  χρόνια  και  στη  χώρα  μας  έχει  αρχίσει  να  εμφανίζεται  ένα  σημαντικό  εργατικό
            δυναμικό που ασχολείται - απασχολείται με το αντικείμενο της πολιτιστικής διαχείρισης.

            Ταυτόχρονα ισχύουν και τα ακόλουθα:

               •  το φαινόμενο της τοποθέτησης σε θέσεις διαχειριστών του πολιτισμού (βλ. καλλιτεχνικοί

                  διευθυντές  μεγάλων  φορέων  της  χώρας  μας),  οι  οποίοι  όμως  έχουν  παράλληλες
                  υποχρεώσεις  και  στον  τομέα  της  διαχείρισης  των  προϊόντων  που  εκείνοι  παράγουν  (βλ.
                  διοικητικές υποχρεώσεις, μάρκετινγκ, διοίκηση προσωπικού, οικονομικά κτλ.)

               •  το  φαινόμενο  πολλών  καλλιτεχνών,  οι  οποίοι  έχουν  άγνοια  ή  ημιμάθεια  σε  σχέση  με  τα
                  προσωπικά τους φορολογικά, οικονομικά ή και άλλα θέματα (βλ. το πολύ σημαντικό θέμα
                  των πνευματικών δικαιωμάτων)

            Και σε αυτό το σημείο τίθεται το βασικό ερώτημα: Με ποια γνώση-εμπειρία-τεχνογνωσία ζητείται
            από τους καλλιτέχνες να χειριστούν θέματα που δεν άπτονται του κυρίως έργου τους;

            Στον τομέα της διοίκησης των πολιτιστικών φορέων του τόπου μας γίνεται σαφώς τα τελευταία
            χρόνια με την θέσπιση των θέσεων διοικητικών-οικονομικών διευθυντών των κρατικών θεάτρων
            και της Λυρικής μια προσπάθεια να εξορθολογιστεί το όλο σύστημα.  Παρόλα αυτά όμως η έλλειψη
            βασικών  γνώσεων  διοίκησης,  ακόμη  και  ορολογίας  σε  κάποιες  περιπτώσεις  από  τους
            καλλιτεχνικούς διευθυντές δεν καλύπτεται, δεδομένου ότι εκείνοι επί της ουσίας διοικούν τους
            φορείς συνεπικουρούμενοι από τους διοικητικούς-οικονομικούς διευθυντές. Η μόνη περίπτωση να

            έχουμε  ένα  διαφορετικό  σκηνικό  είναι  ο  επιλεγείς-επιλεγείσα  καλλιτεχνικός  -  καλλιτεχνική
            διευθυντής/ντρια  να  έχει  πραγματοποιήσει  σπουδές  και  σε  τομείς  διοίκησης-οικονομίας-
            μάρκετινγκ. Η περίπτωση αυτή όμως είναι απλώς τυχαία.

            Προκειμένου, λοιπόν, στο μέλλον να μπορέσουμε να άρουμε το κενό αυτό και να διευκολύνουμε
            τη συνεργασία μεταξύ των καλλιτεχνικών και διοικητικο-οικονομικών τμημάτων των πολιτιστικών
            φορέων της χώρας μας, αλλά παραλλήλως να δώσουμε σε όλους τους καλλιτέχνες τα απαραίτητα
            εφόδια για να κινούνται στο πλαίσιο της πολιτιστικής αγοράς χωρίς να πέφτουν θύματα επιτήδειων
            καλλιτεχνικών  παραγωγών,  προτείνεται  η  ένταξη,  έστω  και  ως  κατ'  επιλογήν,  μαθημάτων
            διαχείρισης  πολιτιστικών  προϊόντων,  νομικών  θεμάτων,  οικονομικών  θεμάτων,  διοίκησης

            πολιτιστικών φορέων, πνευματικών δικαιωμάτων κτλ. τόσο στα τμήματα θεατρικών σπουδών όσο
            και στις δραματικές σχολές, τα ωδεία, τις σχολές καλών τεχνών κτλ. Προσφέροντας τις γνώσεις
            αυτές θα έχουμε τα εξής αποτελέσματα:


            AmCham GR – White Paper 2022                                                               119

            Επιτροπή Πολιτισμού
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124