Page 72 - AmChamGR Committees | 2022 Whitepapers
P. 72

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

            Το νέο πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης όπως διαμορφώθηκε στην Ελλάδα από τις 17/7/2021
            άλλαξε το τοπίο της εταιρικής διακυβέρνησης στη χώρα γιατί για πρώτη φορά μετά από 20+ χρόνια
            σχετικής νομοθεσίας προσεγγίστηκε το θέμα αυτό ολοκληρωμένα με αρχή, μέση και τέλος.


            ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

            Το νέο πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης για τις εισηγμένες εταιρείες περιλαμβάνει:

               •  Το νέο ολοκληρωμένο και υψηλότατων προδιαγραφών νόμο για την εταιρική διακυβέρνηση
                  4706/2020 που θέτει 110 περίπου διακριτές υποχρεώσεις για τις εισηγμένες εταιρείες με
                  ισχύ από 17/7/2021 και είχε διάστημα προσαρμογής 12 μήνες (από 17/7/2020)

               •  Το νέο Ελληνικό Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης με αναθεώρηση τον Ιούλιο του 2021 και
                  άμεση ισχύ που περιλαμβάνει 80 περίπου ειδικές πρακτικές και 15 περίπου συστάσεις

               •  Τη χρηματιστηριακή νομοθεσία, τις αποφάσεις της ΕΚ και τον νέο εταιρικό νόμο 4548/2018

            Για να δοθεί μία ποσοτική διάσταση για το έργο προσαρμογής, κατ' εκτίμηση μία εισηγμένη που
            ήδη εφάρμοζε όλες τις προηγούμενες νομοθεσίες για την εταιρική διακυβέρνηση, κάλυπτε την
            17/7/2020 που ανακοινώθηκε ο νόμος περίπου το 1/3 των υποχρεώσεων του νέου νόμου άρα
            έπρεπε να καλύψει τα 2/3 δηλαδή περίπου 70 υποχρεώσεις.

            Όσον αφορά δε τη συμμόρφωση με τις ειδικές πρακτικές μόνο του Ελληνικού Κώδικα Εταιρικής

            Διακυβέρνησης  και  εφόσον  η  εισηγμένη  προσαρμοζόταν  πλήρως  και  με  τον  νέο  νόμο  για  την
            εταιρική διακυβέρνηση, θα ήταν περίπου της τάξης του 80%.

            Συνεπώς ακόμη και για μία εταιρεία με καλό επίπεδο συμμόρφωσης πριν το νέο πλαίσιο εταιρικής
            διακυβέρνησης,  απαιτήθηκε  και  σε  επίπεδο  σχεδιασμού  να  υλοποιήσει  πολλές  δράσεις
            συμμόρφωσης και μάλιστα μέσα στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης αλλά κυρίως απαιτείται
            να ενσωματώσει αυτό το σχεδιασμό στην καθημερινή της λειτουργία από τις 17/7/2021 και μετά,
            που σίγουρα είναι ακόμη πιο απαιτητικό από πλευράς πόρων.

            Για να εξετάσουμε εάν έχουμε υπερρύθμιση ή όχι μέσα από το ισχύον πλέον πλαίσιο εταιρικής
            διακυβέρνησης, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι γίνεται στις υπόλοιπες χώρες και αυτό που έως τώρα

            γνωρίζουμε είναι τα δύο μοντέλα το αμερικανικό με την αυστηρή νομοθεσία και το βρετανικό με
            την  αυτορρύθμιση.  Εδώ  έχουμε  ένα  τρίτο  μοντέλο  που  έχει  και  αυστηρή  νομοθεσία  και
            αυτορρύθμιση και το ερώτημα που μένει να αποδειχθεί είναι εάν το πρόσθετο κόστος που λογικά
            έχει σε σχέση και με τα δύο άλλα μοντέλα θα αντισταθμιστεί από την προστιθέμενη αξία που θα
            δώσει στις ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που θα το υιοθετήσουν.








              AmCham GR – White Paper 2022                                                             72
             Επιτροπή Εταιρικής Διακυβέρνησης
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77