Page 101 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 101

•  Δεν ξέρουν ποιες είναι οι βασικές φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους ή
                       πώς να προστατεύονται σε θέματα υγειονομικής ή συνταξιοδοτικής ασφάλειας ή και

                       τα πλεονεκτήματα που μπορεί να τους προσφέρει η ίδρυση μιας ατομικής εταιρείας
                       για την δράση τους
                   •  Δεν ξέρουν πώς να διαφημίσουν την δουλειά τους ή να προωθήσουν τα προϊόντα
                       τους με τις νέες εφαρμογές διαδικτύου- benefits / dangers in using social media and
                       mobile phone apps
                   •  Δεν  ξέρουν  πώς  να  ενημερωθούν  για  grant  opportunities  ή  για  το  πώς  να
                       επωφεληθούν από  σύγχρονα εργαλεία όπως το «crowd funding».


               Διαχείριση Πολιτιστικών Προϊόντων
               Τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας έχει αρχίσει να εμφανίζεται ένα σημαντικό εργατικό
               δυναμικό που ασχολείται - απασχολείται με το αντικείμενο της πολιτιστικής διαχείρισης.

               Ταυτόχρονα ισχύουν και τα ακόλουθα:

                   •  το  φαινόμενο  της  τοποθέτησης  σε  θέσεις  διαχειριστών  του  πολιτισμού  (βλ.

                       καλλιτεχνικοί διευθυντές μεγάλων φορέων της χώρας μας), οι οποίοι όμως έχουν
                       παράλληλες υποχρεώσεις και στον τομέα της διαχείρισης των προϊόντων που εκείνοι
                       παράγουν  (βλ.  διοικητικές  υποχρεώσεις,  μάρκετινγκ,  διοίκηση  προσωπικού,
                       οικονομικά κτλ.)
                   •  το φαινόμενο πολλών καλλιτεχνών, οι οποίοι έχουν άγνοια ή ημιμάθεια σε σχέση με
                       τα  προσωπικά  τους  φορολογικά,  οικονομικά  ή  και  άλλα  θέματα  (βλ.  το  πολύ
                       σημαντικό θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων)


               Και σε αυτό το σημείο τίθεται το βασικό ερώτημα: Με ποια γνώση-εμπειρία-τεχνογνωσία

               ζητείται από τους καλλιτέχνες να χειριστούν θέματα που δεν άπτονται του κυρίως έργου
               τους;
               Στον  τομέα  της  διοίκησης  των  πολιτιστικών  φορέων  του  τόπου  μας  γίνεται  σαφώς  τα
               τελευταία  χρόνια  με  την  θέσπιση  των  θέσεων  διοικητικών-οικονομικών  διευθυντών  των
               κρατικών  θεάτρων  και  της  Λυρικής  μια  προσπάθεια  να  εξορθολογιστεί  το  όλο  σύστημα.
               Παρόλα αυτά όμως η έλλειψη βασικών γνώσεων διοίκησης, ακόμη και ορολογίας σε κάποιες
               περιπτώσεις από τους καλλιτεχνικούς διευθυντές δεν καλύπτεται, δεδομένου ότι εκείνοι επί
               της ουσίας διοικούν τους φορείς συνεπικουρούμενοι από τους διοικητικούς-οικονομικούς

               διευθυντές.  Η  μόνη  περίπτωση  να  έχουμε  ένα  διαφορετικό  σκηνικό  είναι  ο  επιλεγείς-
               επιλεγείσα καλλιτεχνικός - καλλιτεχνική διευθυντής/ντρια να έχει πραγματοποιήσει σπουδές
               και  σε  τομείς  διοίκησης-οικονομίας-μάρκετινγκ.  Η  περίπτωση  αυτή  όμως  είναι  απλώς
               τυχαία.
               Προκειμένου,  λοιπόν,  στο  μέλλον  να  μπορέσουμε  να  άρουμε  το  κενό  αυτό  και  να
               διευκολύνουμε  τη  συνεργασία  μεταξύ  των  καλλιτεχνικών  και  διοικητικο-οικονομικών

               AmCham GR- Επιτροπή Πολιτισμού                                                        101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106