Page 61 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 61

της ζήτησης καυσίμων των αεροσκαφών (έως 100%), για βενζίνη (έως 70%) και για
                        ντίζελ (έως 50%).

                     •  Μείωση των εξαγωγών σε όλες σχεδόν τις χώρες προορισμού
                     •  Οι εταιρείες λειτουργούν με το λιγότερο δυνατό προσωπικό για να διασφαλίσουν
                        την αδιάκοπη λειτουργία των εγκαταστάσεων και τη συνεχή προσφορά στην αγορά.
                        Αυτό  οδηγεί  επίσης  στον  περιορισμό  των  παράλληλων  καθημερινών
                        δραστηριοτήτων,  όπως  η  εκτέλεση  έργων  που  ήταν  υπό  κατασκευή  αλλά  και  η
                        ανάπτυξη νέων επενδυτικών σχεδίων.
                     •  Δυσκολία στην αντιμετώπιση ζητημάτων λειτουργίας και συντήρησης που απαιτούν
                        την  παρουσία  εξειδικευμένων  τεχνικών  από  το  εξωτερικό  λόγω  ταξιδιωτικών

                        περιορισμών.
                     •  Καθυστερήσεις στο πρόγραμμα παράδοσης ανταλλακτικών και εξοπλισμού.
                     •  Καθυστερήσεις στην αδειοδότηση ώριμων επενδύσεων που επηρεάζουν άμεσα τις
                        μελλοντικές ταμειακές ροές των εταιριών.


               Ταυτόχρονα,  είναι  επίσης  εμφανείς  μερικές  θετικές  συνέπειες  που  απορρέουν  ως
               επακόλουθο των εξελίξεων:


                     •  Τα νοικοκυριά προμηθεύονται σημαντικές ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης. Λόγω
                        των εξαιρετικά χαμηλών τιμών, το πετρέλαιο θέρμανσης γίνεται πιο ελκυστικό και
                        πολλοί  καταναλωτές  στοχεύουν  να  εκμεταλλευτούν  τις  μειωμένες  τιμές  για  την
                        επόμενη  χειμερινή  περίοδο.  Από  τις  αρχές  του  έτους,  οι  τιμές  του  πετρελαίου
                        θέρμανσης έχουν υποχωρήσει σημαντικά από 1,07 ευρώ / λίτρο σε 0,815 ευρώ /

                        λίτρο.  Από  την  άλλη  πλευρά  οι  τωρινές  εξελίξεις  θα  οδηγήσουν  σε  πτώση  των
                        πωλήσεων κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες του 2020.
                     •  Η  ισχνή  ζήτηση  σε  συνδυασμό  με  τις  χαμηλές  τιμές  μειώνουν  σημαντικά  το
                        ενεργειακό κόστος της λειτουργία των διυλιστηρίων.



                  2. Ηλεκτρική Ενέργεια


               Οι συνέπειες της επιδημίας COVID-19 για τις εταιρείες και τους υπαλλήλους της αγοράς
               ηλεκτρικής  ενέργειας  είναι  επίσης  αρκετές.  Καταρχάς,  μέρος  των  εμπορικών,
               επιχειρηματικών και εφοδιαστικών δραστηριοτήτων έχει ανασταλεί. Παράλληλα, χιλιάδες
               θέσεις εργασίας έχουν επηρεαστεί και αυτό επηρεάζει αρνητικά την οικονομική παραγωγή
               και  ευημερία.  Με  στόχο  την  εγγύηση  του εφοδιασμού  με  ασφάλεια, η  πλειονότητα  των
               εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας έλαβε άμεσα μέτρα σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και στις
               πιο  κρίσιμες  υποδομές.  Ενδεικτικά,  οι  εταιρείες  χαρακτήρισαν  συγκεκριμένες  περιοχές
               (όπως, θάλαμοι ελέγχου Μονάδων και Ορυχείων κλπ.) ως κρίσιμες με ελεγχόμενη είσοδο και
               υποχρεωτική  χρήση  προστατευτικού  εξοπλισμού  για  τους  εργαζομένους.  Στη  συνέχεια,
               ακολουθήθηκε  ταξινόμηση  του  προσωπικού  σε  κατηγορίες  (κρίσιμη,  υποστηρικτική,  σε
               επιφυλακή) και οι μονάδες διατήρησαν μόνο το προσωπικό έκτακτης ανάγκης.


               AmCham GR – Επιτροπή Ενέργειας                                                          61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66