Page 107 - whitepapers-amchamgr-committees
P. 107

του 2020-2021. Επίσης, αισιόδοξες είναι κάποιες μελέτες που έρχονται από την Ασία και δείχνουν
               ότι με την άρση των μέτρων στα καταστήματα λιανικής, αυξήθηκαν -πέραν του αναμενόμενου- οι

               πωλήσεις, ονοματίζοντας το φαινόμενο του “revenge shopping”, το οποίο ενδέχεται -σύμφωνα με
               τους ειδικούς- να προκληθεί και στον κλάδο του τουρισμού (revenge travel).

               Το πρόβλημα της πανδημίας δεν είναι φυσικά ελληνικό μόνον, αλλά ευρωπαϊκό και παγκόσμιο και
               ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Εννοούμε δηλαδή ότι η επόμενη ημέρα προϋποθέτει την
               ύπαρξη ενός διεθνώς συμφωνημένου πρωτοκόλλου υγείας και ασφάλειας στις μετακινήσεις, για
               την  επανέναρξη  της  αεροπορικής  διασύνδεσης  μεταξύ  χωρών.  Είναι  απαραίτητη  μία  κοινή
               στρατηγική για την Ελλάδα, κάτω από την ευρωπαϊκή ομπρέλα με ενιαία υγειονομικά πρωτόκολλα,
               στα αεροδρόμια και τις πτήσεις, τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τα λιμάνια και τις ακτοπλοϊκές
               μεταφορές,  τα  καταλύματα,  τους  πόλους  τουριστικής  έλξης  (μουσεία,  αρχαιολογικοί  χώροι,

               αξιοθέατα) και τους χώρους εστίασης, ώστε να εξασφαλιστεί μια ενιαία αντιμετώπιση των νέων
               συνθηκών και δεδομένων. Το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί είναι ότι όλα τα υγειονομικά
               πρωτόκολλα θα πρέπει αφενός μεν να είναι υλοποιήσιμα,  και αφετέρου να κατορθώνουν να
               διασφαλίζουν  παράλληλα  τη  βιωσιμότητα  ξενοδοχείων,  αεροπορικών  εταιρειών,  τουριστικών
               επιχειρήσεων, των οποίων, ως γνωστόν, η λειτουργία είναι ασύμφορη με μειωμένη πληρότητα και
               δραστηριότητα.

               Προτάσεις



                  •  Συμμετοχή  εκπροσώπων  από  τις  διεθνείς  ξενοδοχειακές  αλυσίδες  στις  Ομάδες
                     Εργασίας του Υπουργείου Τουρισμού, λόγω της αυξημένης εμπειρίας και επικοινωνίας
                     τους με το εξωτερικό
                  •  Προώθηση διακρατικών συμφωνιών και δημιουργία πρωτοκόλλων με διάφορες χώρες
                     όπως ΗΠΑ, Αυστραλία, Ισραήλ κ.α.
                  •  Ειδικότερα όσο αφορά τις ΗΠΑ πρέπει να αξιοποιηθεί η επιθυμία πολλών ομογενών
                     που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα και για αυτό συνιστάται η άμεση έναρξη
                     διαπραγματεύσεων και συζητήσεων μεταξύ των δύο χωρών για τα θέματα τουρισμού
                     και την πραγματοποίηση πτήσεων από τις ΗΠΑ  στην Ελλάδα.

                  •  Χρηματοδότηση της απασχόλησης των εργαζομένων στον κλάδο τουρισμού, με ποσό έως
                     €400/μήνα, εάν ο εργαζόμενος παραμένει στη θέση εργασίας του (το ποσόν πρέπει να είναι
                     < του επιδόματος ανεργίας), προκειμένου να διατηρηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι
                     περίπου 700.000 εργαζόμενοι στον τουριστικό τομέα (μαζί με τους εποχικούς τους μήνες
                     Ιούλιο και Αύγουστο)
                  •  Μείωση 6% ΦΠΑ στα ξενοδοχεία (δωμάτια) και 13% στα εστιατόρια
                  •  Επέκταση της σεζόν και τον Νοέμβριο (για τα resorts), σε συνεννόηση με όλους τους

                     εμπλεκόμενους στο τουριστικό προϊόν. Απαραίτητη προϋπόθεση ύπαρξη πτήσεων και
                     ειδικό marketing


               AmCham GR - Επιτροπή Τουρισμού
                                                                                                      107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112