Οι καλές εμπειρίες στο πέρασμα του χρόνου οδηγούν στην πιστότητα – είναι τόσο απλό. H απλοποίηση της εμπειρίας ώστε να γίνει όσο το δυνατόν πιο αβίαστη, είναι το κλειδί. Η FMI σε έρευνά της, βρήκε πως το να προσφέρεις στους αγοραστές γρήγορη εξυπηρέτηση, πληροφορία και ένα καθαρό περιβάλλον, οδηγεί σε αυξημένες αγορές, η Olson υποστηρίζει πως «Το να τους εφοδιάζεις με μια ευχάριστη αγοραστική εμπειρία με αλληλεπίδραση στο γκισέ του deli καταστήματος, μπορεί να γεμίσει το κενό της κοινωνικής αλληλεπίδρασης που βιώνει μια μερίδα καταναλωτών. Στον αντίποδα, μια φτωχή -σε αλληλεπίδραση- εμπειρία μπορεί να προκαλέσει στα καταστήματα deli απώλεια πελατών.
- Make it easy
- Ενώ κάποιοι καταναλωτές προτιμούν μια χαλαρή επισκέψη όπου η ατμόσφαιρα τους κρατάει περισσότερη ώρα μέσα στο κατάστημα, οι πελάτες «του εδώ και τώρα» θέλουν να μπαίνουν και να βγαίνουν. Μια ξεχωριστή ουρά στα ταμεία για γρήγορες επισκέψεις ή ένα κατάστημα μόνο για delivery, όπως το Amazon Go, κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Ακολουθώντας αυτό το μοντέλο, τα παρασκευασμένα τρόφιμα φτιάχνονται μέσα στο κατάστημα μόνο για grab-and-go.
- Keep it fresh through innovation
- Καθώς το λιανεμπόριο εξελίσσεται, η σχέση traffic/conversion απαιτεί καινοτόμους τρόπους για την παροχή διαφοροποιημένων λύσεων και εμπειριών άξιων μοιράσματος. Η καινοτομία μπορεί να προέλθει ακολουθώντας τις τάσεις με τις γεύσεις και τα συστατικά και την προσαρμοσμένη εξυπηρέτηση, ενώ επιπρόσθετα η συμμετοχή των καταναλωτών στη δημιουργική διαδικασία την ενισχύει, προσελκύοντας τους καταναλωτές στο κατάστημα και αυξάνοντας την επαναληψιμότητα. Η συνεργασία ανοίγει τον δρόμο για τους λιανέμπορους και τους κατασκευαστές να ακούσουν τους καταναλωτές και να δεσμευτούν περισσότερο μαζί τους. Το 69% των αμερικανών καταναλωτών επιθυμούν να δίνουν feedback για τη βελτίωση της εμπειρίας και το 64% θα ήθελαν να συνεισφέρουν στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, επιθυμία η οποία βασίζεται στις αξίες και στον τρόπο ζωής τους και όχι μόνο στις γενιές και τα δημογραφικά στοιχεία. Αυτό είναι η συνδημιουργία.
- Convenience
- Περισσότεροι από το 57% των καταναλωτών σύμφωνα με την έρευνα Culinary Visions, θεωρούν πως η ευκολία είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζουν κάποιο γεύμα ή σνακ από τα deli, ενώ περισσότεροι από 3 στους 4 καταναλωτές προτιμούν την αγορά πιάτων από εστιατόρια, που είναι δύσκολο να τα παρασκευάσουν μόνοι τους. Κι εδώ ακριβώς είναι η ευκαιρία για τα deli, να αναδυθούν πάνω από το foodservice με την προσφορά τέτοιου είδους γευμάτων. Θα πρέπει να επικοινωνήσουν το μήνυμα του «γλυτώνω χρόνο μαγειρέματος στο σπίτι» ενσωματώνοντας παράλληλα νέες γεύσεις και συστατικά, λιγότερο οικεία στους καταναλωτές.
- On trend with meal kits
- Tα μερικώς παρασκευασμένα γεύματα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για σταδιακή ανάπτυξη με άφθονες ευκαιρίες για καινοτομία βασισμένη στις δυνατότητες των καταστημάτων και τις τελευταίες τάσεις. Οι πωλήσεις των γευμάτων in store άγγιξαν το $80.6 εκατ. για το έτος μέχρι τον Μάρτιο του 2017, σύμφωνα με την Nielsen Fresh, ενώ οι υπηρεσίες διανομής γευμάτων οδηγούν σε μείωση των επισκέψεων σε καταστήματα. Σύμφωνα με την Datassential, ο τομέας διανομής γευμάτων κινείται με ταχείς ρυθμούς και οι μελλοντικές εξελίξεις θα κάνουν ακόμη πιο προσιτές στον μέσο καταναλωτή τις “on demand” επιλογές.
- Conversational commerce
Σύμφωνα με την FMI, οι ψηφιακοί «υποστηρικτές» (digital advocates) ξοδεύουν περίπου $7.000 ετησίως σε αγορές στο κατάστημα έναντι $5.850 των καταναλωτών που δεν είναι digital engaged. Συνεπώς, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οφείλουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην στρατηγική μάρκετινγκ των deli, ενώ to digital engagement μπορεί να επιτευχθεί και μέσω των εφαρμογών για κινητά αλλά και των ιστοσελίδων.